آفتاب

حضور 500 دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی در چهل و سومین همایش انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا

حضور 500 دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی در چهل و سومین همایش انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا

نیویورک - ایرنا - چهل و سومین همایش انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا با حضور 500 دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی به مدت چهار روز در شهر نور ایالت کلرادو آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایرنا، در این همایش که از روز پنجشنبه گذشته آغاز تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت،حضور پرشور و فعال جوانان و دانشجویان دختر و پسر مسلمان مقیم آمریکا بسیار چشمگیر و نسبت به دوره های گذشته کم سابقه بود.

در دومین روز از این همایش، امام عاصی، امام جمعه واشنگتن دی- سی در سخنانی با عنوان ˈ راهکارهای جلوگیری از تفرقه میان امت های اسلامیˈ به آیات قرآن کریم در خصوص ضرورت اتحاد میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: اتحاد در اسلام بدین معنا نیست که انسانها با یکدیگر اختلاف نظر ندارند که اگر چنین بود، فلسفه خلقت انسان به چالش کشیده می شد.

وی در ادامه افزود: در اسلام، بستر همبستگی و همیاری بین انسانها، چه مسلمان و چه غیر مسلمان گنجانده شده است و در این میان، صهیونیسم و امپریالیسم، و در راس آنان انگلیس همواره سعی داشته اند با تاسیس فرقه هایی ساختگی همچون بهاییت، از همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و اهل کتاب بکاهند و آتش بر هیزم اختلاف بیافزایند.

مارک گلن، نویسنده مسیحی و تحلیلگر مسایل سیاسی نیز در این همایش دیدگاههای خود را در قالب موضوعی با عناون ˈمسیح از دید دیگر دین هاˈ بیان کرد.

مارک گلن ضمن اشاره به اینکه وجه اشتراک میان پیامبر اکرم (ص) و حضرت مسیح، شاخص اتحاد و همبستگی است، افزود: مسلمانان و مسیحیان نباید اجازه دهند، فتنه گران با دسیسه های شوم خود، اتحاد میان اهل کتاب را کمرنگ کنند.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا وی به عنوان یک مسیحی، تعطیلات کریسمس را به انجمن اسلامی آمده است، گفت: متاسفانه امروز دیگر چیزی از مسیحیت باقی نمانده که من بخواهم آنرا در کلیساها تدریس کنم.

این تحلیلگر مسایل سیاسی اظهار داشت: هدف مسلمانان و مسیحیان باید پررنگ کردن اتحاد، به عنوان وجه مشترک میان حضرت مسیح و پیامبر اسلام باشد و به همین دلیل من امروز اینجا حضور دارم.

در همایش امسال، همچنین برنامه های متنوعی نیز برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده بود.

اروپام 1908** 1597
کد N30146

وبگردی