آفتاب

گلوبال ریسرچ: آمریکا به عراق باز می گردد

گلوبال ریسرچ: آمریکا به عراق باز می گردد

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ از افزایش احتمال بازگشت مداخلات نظامی آمریکا در عراق خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین این پایگاه اینترنتی مرتبط با اندیشکده های اطلاعاتی و نظامی آمریکا با تشریح وضعیت وخیم امنیتی در عراق که باعث رشد و گسترش تروریسم و افراطی گری در این کشور شده این احتمال را جدی دانسته است که مداخلات نظامی آمریکا در عراق از سر گرفته شود.

 به نوشته این پایگاه اینترنتی برای آمریکا محرز شده که گویا جنگ عراق به پایان نرسیده و ازهمین رو آمریکا برای مداخله نظامی مستقیم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور آماده می شود. به گزارش خبرآنلاین این احتمال پیشتر نیز از سوی برخی از کارشناسان امنیتی قوت گرفته بود که آمریکا احتمالا قصد دارد نسخه مشابه استفاده از پهپادها در سرکوب تروریست ها در پاکستان را در عراق نیز دنبال کند.

در این گزارش فاش شده است که واشنگتن محموله موشک های هل فایر که مورد استفاده پهپادها برای هدف گرفتن مناطق از پیش تعیین شده است را به بغداد فرستاده است. همچنین قرار است چند فروند هواپیمای بدون سرنشین ، جنگنده اف شانزده و هلیکوپترهای آپاچی توپدار نیز برای مبارزه ارتش عراق با تروریست هایی که در استان سنی نشین الانبار فعالیت می کنند در اختیار این کشور قرار گیرد. این منبع خبری نسبت به موفق بودن دولت مالکی در استفاده درست از این تجهیزات و شکست دادن القاعده در استان انبار ابراز تردید کرده است.

49261

 

کد N29959

وبگردی