آفتاب

بحران در الانبار؛ مالکی سلاح‌های سنگین اعزام کرد

بحران در الانبار؛ مالکی سلاح‌های سنگین اعزام کرد

همشهری آنلاین: در پی درگیری‌ میان نیروهای نظامی عراق با اهالی قبایل استان الانبار و کشته و زخمی شدن چند تن در این درگیری‌ها، نخست‌وزیر عراق دستور ارسال تجهیزات نظامی سنگین به استان سنی‌نشین الانبار را صادر کرد.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
در پی درگیری‌ میان نیروهای نظامی عراق با اهالی قبایل استان الانبار و کشته و زخمی شدن چند تن در این درگیری‌ها، نخست‌وزیر عراق دستور ارسال تجهیزات نظامی سنگین به استان سنی‌نشین الانبار را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه 7 دی) دستور داد تا تجهیزات نظامی سنگین به استان الانبار ارسال شود.

این اقدام مالکی در پی درگیری‌های پراکنده‌ای بود که صبح امروز میان نیروهای نظامی عراق با اهالی قبایل شهر الرمادی در استان الانبار به وقوع پیوست و در پی آن برادر احمد العلوانی، نماینده استان الانبار در پارلمان عراق کشته و چند تن زخمی شدند.

همچنین العلوانی که از برجسته‌ترین چهره‌های حامی تظاهرات ضددولتی در عراق است توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در شهر الرمادی ممنوعیت آمد و شد اعلام و تدابیر امنیتی شدیدی را به منظور ممانعت از هرگونه درگیری و ناآرامی در مراسم تشییع جنازه برادر العلوانی اتخاذ کردند.

این شبکه همچنین اعلام کرد که در درگیری‌های صبح امروز در منطقه "البوعلوان" نیروهای ارتش عراق از 150 خودروی زرهی و سه بالگرد استفاده کردند.

روز جمعه نیز نوری مالکی در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه روز جمعه آخرین روز تحصن در الانبار است، از تمامی قبایل این استان خواست تا چادرهای تحصن را پیش از سوزادنده شدن توسط نیروهای دولتی، ترک کنند.

وی عنوان داشت: امروز آخرین روز نماز جمعه در میدان تحصن، میدان "فتنه" است و کسی که می‌خواهد نماز بخواند باید به مساجد برود نه در میانه راه.

مالکی پیشتر نیز تهدید کرده بود که نیروهای عراق با اعمال زور به تحصن در الرمادی پایان خواهند داد چرا که به مقری برای القاعده تبدیل شده است.

کد N29914

وبگردی