آفتاب
با هدف رعایت توازن منطقه ای در بودجه 93

سهم اعتبارت تملک دارایی هیچ استانی بیش از 33درصد کاهش نمی یابد

سهم اعتبارت تملک دارایی هیچ استانی بیش از 33درصد کاهش نمی یابد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: با هدف رعایت توازن منطقه ای در بودجه 93، سهم هیچ استانی از محل منابع اعتبارات تملک دارایی بیش از 33 درصد کاهش نمی یابد.

ˈغلامرضا کاتبˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که با حضور رییس مجلس برگزار شد، اظهار داشت:در این جلسه درباره لزوم رعایت توازن منطقه ای در قانون بودجه که مورد اعتراض برخی از نمایندگان بود، بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه اعتبارات تملک دارایی کل کشور 33 درصد کاهش یافته دولت و مجلس در قانون بودجه به نحوی عمل کنند که سهم هیچ استانی از این محل،از این مقدار کاهش نیابد.

به گفته کاتب ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها را از دیگر موارد مطرح شده از سوی اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق در این جلسه بود که نماینده دولت وعده داد این لایحه را تقدیم کند.

به گزارش ایرنا، مطابق با بند ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه های توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، پس از تقدیم لایحه مربوط توسط دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق مرکب از تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به همراه دونفر از هریک از کمیسیون های دیگر (غیراز کمیسیون های تحقیق و تدوین آئین نامه داخلی مجلس) تشکیل می شود.

مأموریت این کمیسیون تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می یابد.ضمن اینکه کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضاء رسمیت می یابد.

سیام(4)**2021** 1418
کد N29812

وبگردی