آفتاب

مخالفت انگلیس و دیده‌بان حقوق بشر با اعلام اخوان‌المسلمین به عنوان تروریست

مخالفت انگلیس و دیده‌بان حقوق بشر با اعلام اخوان‌المسلمین به عنوان تروریست

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که تصمیم دولت مصر را در معرفی اخوان‌المسلمین به عنوان گروهی تروریستی به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی تصمیم دولت مصر مبنی بر معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی، سخنگوی وزارت کشور انگلیس در مصاحبه با پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام تصریح کرد: هرتصمیمی درباره ممنوع الفعالیت کردن گروه‌ها و احزاب باید در چارچوب قانون مبارزه با تروریسم سال 2000 باشد.

سال‌هاست که تعداد بسیاری از مسئولان، فعالان و اعضای اخوان المسلمین در انگلیس به سر می‌برند.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای با درخواست از دولت مصر برای صرف نظر از تصمیم خود جهت معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این تصمیم با هدف افزایش سرکوب فعالیت‌های مسالمت آمیز اخوان المسلمین و مجازات‌های سنگین علیه حامیان آن است.

این سازمان که مقرش در نیویورک است، اعلام کرد: بلافاصله پس از انفجاری که در استان الدقهلیه در 24 دسامبر رخ داد، دولت مصر بدون انجام تحقیقات و یا ارائه شواهد، مسئولیت این انفجار را به عهده اخوان المسلمین قرار داد.

در همین راسا، سارة لیا، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه وشمال آفریقا دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد: تصمیم اخیر دولت مصر در خصوص اخوان المسلمین با هدف مخدوش کردن چهره این گروه صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات دولت مصر علیه اخوان المسلمین از مرحله سرکوب فعالیت‌های سیاسی مسالمت آمیز پا فراتر گذشته و حتی ارایه خدمات زشکی و آموزشی به این گروه کاهش یافته است. به نظر نمی‌رسد که موج این اقدامات سرکوب گرانه پایان داشته باشد.

سارة لیا افزود: مصری‌ها باید پایبندی اخوان المسلمین به دموکراسی و شدت و ضعف این مساله را مورد بررسی قرار دهند اما این مساله که اخوان المسلمین بی‌امان سرکوب شود به معنای بی‌توجهی به حقوق و آزادی‌های اساسی انسان است.

پیشتر دولت مصر با معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی و ممنوع الفعالیت کردن آن اعلام کرده بود که این گروه در انفجار استان الدقهلیه واقع در شمال کشور دست داشته است.

این در حالی است که اخوان المسلمین این انفجار را محکوم و اعلام کرد که به هیچ وجه در آن دست ندارد.

انتهای پیام

کد N29675

وبگردی