آفتاب

سخنگوی وزارت کشور: طرح انتقال پایتخت از نظر وزارت کشور "شدنی نیست"

سخنگوی وزارت کشور: طرح انتقال پایتخت از نظر وزارت کشور "شدنی نیست"

تسنیم نوشت:

 سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ طرح مصوب مجلس مبنی بر انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران شدنی نیست و این طرح نیاز به کار کارشناسی عمیق‌تری دارد که خیلی در آن لحاظ نشده است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در خصوص دیدار احزاب سراسر کشور با وزیر کشور گفت: فعلا زمان دقیق آن مشخص نشده اما کار دعوت‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: احزاب سه گروه هستند و ما فقط احزابی را دعوت کردیم که فعالیت دارند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص طرح انتقال پایتخت و نظر وزارت کشور در این باره گفت: در خصوص این بحث و در ضرورت خروج از وضعیت فعلی تردیدی نیست و دولت و مجلس در این موضوع متفق‌القول هستند اما باید کارشناسی و بدون هزینه، این کار را انجام داد.

امیری در خصوص دلایل مخالفت دولت با این طرح اظهار داشت: دلیل مخالفت دولت با این طرح به این دلیل است که به مطالعات جامع و کاربردی با رویکردی همه جانبه و اجرایی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی و انتقال پایتخت اداری و سیاسی از تهران نیازمند اسناد راهبردی بالادست از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، آمایش سرزمین و نظرات کارشناسی است، اظهار داشت: تدوین و تصویب قوانین و دستورالعمل‌های جدی بازدارنده برای ورود گروه‌های جدید جمعیتی به تهران و همچنین اهرم‌های انگیزشی قوی برای ماندگاری و مراجعت به سایر نقاط کشور از سرفصل‌هایی است که باید به آن توجه می‌شد که این موضوع در این طرح مغفول مانده است. بنابراین در این طرح، به انتقال پایتخت سیاسی و اداری اشاره شده و این درحالی است که تهران از جهت اقتصادی نیز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

به گفته امیری، طرح مصوب مجلس مبنی بر انتقال پایتخت سیاسی اداری از تهران شدنی نیست و این طرح نیاز به کار کارشناسی عمیق‌تری دارد که خیلی در آن لحاظ نشده است.

/27212

کد N29579

وبگردی