آفتاب

تابش: پدیده میلیاردر شدن برخی ها باید بررسی شود

تابش: پدیده میلیاردر شدن برخی ها باید بررسی شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده میلیاردر شدن برخی ها که در سایه سوء استفاده از تحریم ها ایجاد شده، باید بررسی شود.

«محمدرضا تابش» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره نامه 12 نماینده مجلس به سران سه قوه درباره بابک زنجانی، افزود: روز چهارشنبه هربار که تلاش کردم تا تذکری در صحن علنی بدهم، هیات رییسه به من اجازه این کار نداد.

تابش تذکرات خود را در زمینه های محیط زیست و بابک زنجانی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت ترکیه نسبت به دستگیری تعدادی از وابستگان حکومتی خود اقدام کرده و این افراد در فساد مالی، پولشویی، قاچاق، صادرات و واردات طلا نقش داشتند.

وی افزود: یک سر این قضیه در ایران است، ولی متاسفانه در کشور ما هیچ اقدامی درباره این موضوع صورت نگرفته و اصلا پدیده میلیاردر شدن یک فرد در جمهوری اسلامی که همیشه شعارش برقراری قسط و عدل بوده، یک پدیده ای نادری است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: در جلسه ای به رییس مجلس گفتم که اگر می خواهید باقیات الصالحاتی برای خود باقی بگذارید، دستور دهید تا کمیسیون اصل 90، قضایی و سایر کمیسیون های مرتبط با این امر، بررسی کنند که چطور می شود در جمهوری اسلامی ما شاهد بروز اینگونه پدیده ها باشیم.

وی جمع ثروت توسط این افراد را با سوء استفاده از فضای تحریم دانست و گفت: در حالی که مردم کشورمان درباره تامین هزینه تحصیل فرزند و هزینه اساسی درمان در تنگنای شدید معیشتی هستند، چطور می توان در نظام اسلامی افرادی باشند که سرمایه آنها به اندازه بودجه عمرانی یک ساله کل کشور باشد؛ یعنی حدود 50 هزار میلیارد تومان، آن هم با سن و سال، سواد و تخصص بسیار کم و پایین به این سرمایه دست پیدا کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه موضوع بابک زنجانی باید به صورت ویژه مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: موضوعی که در ترکیه اتفاق افتاده، سر اصلی آن در ایران است؛ منتظریم تا دستگاه قضایی، اطلاعاتی و امنیتی پیگیری بیشتری کنند.

وی اظهار داشت: من مطمئنم انتهای این ماجرا به یک فرد ختم نخواهد شد و به شبکه ای خواهیم رسید که از امکانات و تحریم های ناعادلانه ای که بر ملت ایران روا شده و در موقعیت حساسی که مردم زیر بار فشارهای اقتصادی در حال له شدن هستند، برای خودشان موقعیتی فراهم کرده و به ثروت های بادآورده ای دست یافتند.



**غربی ها هیچ آشنایی با اسلام ندارند

وی درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران افزود: در دیدار اعضای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با هیات پارلمانی اروپا که به ایران سفر کرده بودند، گفته شد که شما آشنایی با تمدن ایران و اسلام ندارید.

وی ادامه داد: به آنها نیز توصیه کردیم که به همان اندازه که ما فلسفه غرب را مطالعه می کنیم، شما نیز نسبت به موازین اسلامی مطالعاتی عمیق تری داشته باشید.

تابش اظهار داشت: بخشی از محکومیت ایران در سازمان ملل که به دلیل نقض حقوق بشر صورت گرفته است، به این دلیل است که آنها از آموزه های دینی و ملی ایران اطلاع صحیحی ندارند.

وی با ارایه مثالی درباره جهاد که امری پسندیده در اسلام است، اظهار داشت: متاسفانه غربی ها جهاد را با مقوله تروریست خلط می کنند، اما ما نیز باید در نظر داشته باشیم که در فرآیند کنونی جهانی شدن، مولفه هایی مورد تایید تمامی کشورها واقع می شود که باید آن مواردی که مخالف اعتقاداتمان نیست را رعایت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان در بخشی از قوانین داخلی تغییراتی ایجاد کرد، افزود: به طور مثال در محاکم حقوقی و قضایی متهمان باید از حق داشتن وکیل برخوردار باشند و در برخی از فرآیندهای قضایی نیز نباید بهانه های بی جا به دست غربی ها بدهیم تا ما را در مجامع جهانی محکوم کنند.



** مخالف انتقال پاییتخت هستم

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موافق انتقال پایتخت از تهران به شهر دیگری هستید یا خیر گفت: اینکه تهران نمی تواند جمعیت بیش از این را در خود جای دهد با همه دوستان و دیگر نمایندگان هم عقیده هستم، اما با انتقال آن بصورت کنونی که بسیار شتابزده است، مخالفم.

تابش با بیان اینکه انتقال پایتخت یک تصمیم گیری کلان است که باید مقام معظم رهبری و سران سه قوه نسبت به انتقال آن تصمیم گیری کنند، اظهار داشت: این کار مستلزم صرف وقت، اراده مهندسی و تخصصی و هزینه های زیاد است و اینکه بخواهیم هر از چندگاهی بحث انتقال پایتخت را مطرح کنیم، اثرات سوء اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی و امنیتی دارد.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان استان ها می خواهند که پایتخت به مرکز استان آنها منتقل شود و همین شایعه انتقال پایتخت فعل و انفعالات فراوانی در زمینه مسایل اقتصادی در آن استان به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: ما در کشور پهنه ای به گستردگی تهران با دشت های وسیع نداریم که قابلیت استقرار پایتخت را داشته باشد، زیرا نهادهایی سیاسی و اقتصادی که در این شهر شکل گرفته را نمی توان به شهر دیگری منتقل کنیم زیرا زمانی چند ده ساله برای انتقال آن نیازمند هستیم.

وی که از امضاء کنندگان طرح انتقال پایتخت است در مخالفت با این طرح تصریح کرد: برخی ها دلیل می آورند که تهران دارای مخاطرات زیست محیطی شده ولی باید گفت که هرسرزمینی ظرفیتی دارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده بیش از این ظرفیت برای تهران قابل تحمل نیست، تصریح کرد: اگر برای این روند در تخریب محیط زیست فکری نکنیم، دچار کمبود ذخایر آب شرب، صنعتی و کشاورزی می شویم.

سیام**9103**1535
کد N29480

وبگردی