آفتاب
از سوی مسئول روابط عمومی کل سپاه صورت گرفت

تشریح مراسم 28 ماه صفر و تشییع پیکر 5 شهید دفاع مقدس

تشریح مراسم 28 ماه صفر و تشییع پیکر 5 شهید دفاع مقدس

مسئول روابط عمومی کل سپاه از تشییع پیکر مطهر 5 شهید دفاع مقدس و برگزاری مراسم ویژه عزاداران نبوی در روز سه‌شنبه بیست و هشتم صفر در تهران خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به اهمیت برگزاری شکوهمند مراسم 28 صفر - سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) - گفت: در چند سال اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برگزاری مراسمی بزرگ و شکوهمند در 28 صفر و گرامیداشت سالروز رحلت پیامبراعظم (ص) را عهده‌دار شده‌اند و در این راستا در هر سال یکی از سازمان‌های وابسته متولی اجرای این مراسم با عظمت هستند و در سال 1392 خادمی این برنامه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محول شده است.

وی افزود: مراسم امسال بدلیل همزمانی با آئین تشییع و تدفین 5 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میدان امام حسین (ع) از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

سردار شریف با اشاره به زمان و نحوه برگزاری این برنامه‌ها گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده مقرر شده است که آیین تشییع پیکر مطهر شهدا ساعت 8:30 صبح از مقابل حسینیه فاطمةالزهرا (س) سپاه تهران بزرگ واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان ولی عصر (عج) آغاز و با حضور امت حزب‌الله و عزاداران به سمت میدان امام حسین (ع) آغاز شود.

وی افزود: در ساعت 9:30 صبح نیز پس از رسیدن کاروان تشییع کنندگان پیکر مطهر شهدا به میدان امام حسین (ع) مراسم تدفین شهدا و سپس عزاداری بزرگ عزاداران نبوی با حضور هیأت‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و آحاد مردم شریف تهران آغاز شود.

شریف با اشاره به اینکه مسئولیت اجرایی این برنامه‌ها را سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ عهده‌دار شده است، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگ عزاداران نبوی در تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار خواهد شد.

مسئول روابط عمومی سپاه از اقشار و آحاد ملت ایران دعوت کرد با حضور پرشور و گسترده خود در این مراسم عمق ارادت و تکریم خود نسبت به پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

کد N28826

وبگردی