آفتاب

ظریف به ترکمنستان می‌رود

ظریف به ترکمنستان می‌رود

به منظور برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان، محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه کشورمان به عشق‌آباد سفر می‌کند.

محمدرضا هاشمی گلپایگانی سفیر ایران در ترکمنستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این خبر خاطرنشان کرد: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اواخر دی‌ماه برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان اواخر دی‌ماه در راس هیاتی عازم عشق‌آباد می‌شود.

وی گفت که وزیر خارجه ترکمنستان ریاست هیات این کشور را برعهده دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه به ترکمنستان گفت: معاون وزیر خارجه برای انجام رایزنی‌های سیاسی معمول که هر شش ماه یکبار بین دو کشور انجام می‌شود به عشق‌آباد سفر کرده بود.

سفیر ایران در ترکمنستان ادامه داد: معاون وزیر خارجه در این سفر با همتای خود که قائم مقام وزیر خارجه ترکمنستان نیز هست دیدار و گفت‌وگویی انجام داد. در این سفر درباره مقدمات برگزاری این کمیسیون بین دو طرف گفت‌وگوهایی انجام شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های سیاسی رحیم‌پور در عشق‌آباد گفت: در دیدار با مقامات ترکمنستان درباره آخرین موضوعات مربوط به همکاری‌های ایران و ترکمنستان در زابطه با دریای خزر گفت‌وگوهایی انجام شد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان 24 تیرماه سال91 در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام

کد N28825

وبگردی