آفتاب

ایران و روسیه کارگروه صنعتی مشترک تشکیل می دهند

ایران و روسیه کارگروه صنعتی مشترک تشکیل می دهند

مسکو - ایرنا - مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و رحمانف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه در دیداری بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک صنعتی بین دو کشور به منظور زمینه سازی برای توسعه همکاری های تهران و مسکو در این حوزه حساس تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سنایی و رحمانف روز شنبه در این دیدار با بررسی آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه در بخش های صنعت و تجارت، تشکیل هرچه سریع تر گروه کاری صنعت میان تهران و مسکو را راهکاری برای استفاده بیشتر از توانمندی های صنعتی دو کشور ارزیابی کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار با ابراز امیدواری برای گسترش هرچه بیشتر همکاری های ایران و روسیه بویژه در بخش صنعت و تجارت در سال آینده ، آمادگی شرکت های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه واردات و صادرات محصولات صنعتی، بخصوص فولاد و آهن آلات از روسیه را اعلام کرد.

رحمانف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط صنعتی و اقتصادی دو کشور با تلاش طرفین و با استفاده از ظرفیت های موجود و تجربیات شخص سفیر گسترش بیشتری یابد.

رحمانف همچنین از آمادگی روسیه برای تجارت کالاهای صنعتی با ایران در حوزه های مختلف اعم از صنایع سنگین، متالوژی، هواپیماسازی، صنایع سبک، تجهیزات پالایشگاهی، تجهیزات نفتی و گازی و معادن خبر داد.

ایران و روسیه با وجود توانمندی های بالای صنعتی دو کشور در سال های اخیر نتوانسته اند سطح همکاری های دوجانبه در این حوزه راهبردی را توسعه دهند.

بر اساس اظهارات مقام های دو کشور ارزش مبادلات تجاری سالانه ایران و روسیه در بهترین وضعیت به حدود چهار میلیارد دلار رسیده است که هیچ گونه همخوانی با پتانسیل های دو طرف ندارد.

اروپام/518** 1337
کد N28789

وبگردی