آفتاب
شیرزاد در گفتگو با ایلنا:

بحث سرلیستی اصلاح طلبان با هدف ایجاد شكاف است

بحث سرلیستی اصلاح طلبان با هدف ایجاد شكاف است

هیچ ضرورتی وجود ندارد که یک زعیم عالی قدر در این خصوص در صحنه ‌حاضر شود و بقیه به تبع او شناخته شوند و اصلاح طلبان حداقل در مدیریت سیاسی خود چنین تفاوتی را در بین چهره‌های خود ندارند.

یك فعال سیاسی اصلاح طلب، بحث سر لیستی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را بلا موضوع دانست و خاطرنشان‌کرد: از آنجا که دست گذاشتن بر روی کسانی همچون عارف و ناطق نوری به عنوان سرلیست اصلاح طلبان می‌تواند دست آویز اختلافی در میان اصلاح طلبان باشد، برخی از اصول گرایان استراتژی خود را در دامن زدن اختلافات در جبهه اصلاحات دنبال می‌کنند و این در حالی است که چنین استراتژی از پیش محکوم به شکست است.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهار نظرهای متفاوت جناح مقابل اصلاح طلبان در باره سرلیستی این جناح در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به عقیده من کسانی که به این بحث‌ها دامن می‌زنند بهتر است به فکر فعالیت‌های مثبت در جبهه خود باشند تا اینکه به این رقابت‌های نابجا دامن بزنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: از آنجا که دست گذاشتن بر روی کسانی همچون عارف و ناطق نوری به عنوان سرلیست اصلاح طلبان می‌تواند دست آویز اختلافی در میان اصلاح طلبان باشد، برخی از اصول گرایان استراتژی خود را در دامن زدن اختلافات در جبهه اصلاحات دنبال می‌کنند و این در حالی است که چنین استراتژی از پیش محکوم به شکست است.
شیرزاد در توضیح این مطلب افزود:‌‌ همان طور که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شاهد بودیم اصلاح‌طلبان توانستند در یک موقعیت حساس جبهه خود را به درستی مدیریت کنند و با رسیدن به اجماع به پیروزی برسند.
وی با تاکید بر اینکه در جبهه اصلاحات پدر سالاری وجود ندارد، تصریح کرد: جبهه اصلاحات ضمن اینکه از تکثیر ایده‌ها حمایت می‌کند اما گهگاه به دلیل عدم مدیریت صحیح مانند آنچه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ شاهد بودیم موفق نبودند و صحنه را به حریف واگذار کردند.
شیرزاد گفت: به هر حال اصلاح طلبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به خوبی نشان داداند که می‌توانند این اختلافات را مدیریت کنند و با زبان منطق و توسعه یافته گی سیاسی به پیش بروند.
وی با بیان اینکه اصلاح طلبان حداقل بیست سال از لحاظ گفتمان سیاسی از جناح رقیب جلو‌تر هستند، توضیح داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که آن روش و گفتمانی که حدود بیست سال پیش در بین اصلاح طلبان مطرح بود اکنون از جانب برخی از اصول‌گرایان مطرح می‌شود.
شیرزاد بحث سر لیستی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را بلا موضوع دانست و خاطر نشان کرد: هیچ ضرورتی وجود ندارد که یک زعیم عالی قدر در این خصوص در صحنه ‌حاضر شود و بقیه به تبع او شناخته شوند و اصلاح طلبان حداقل در مدیریت سیاسی خود چنین تفاوتی را در بین چهره‌های خود ندارند.
وی افزود: اگر چه آقایان ناطق نوری و عارف به دلیل شخصیت‌های برجسته‌ای که دارند ممکن است مورد حمایت اصلاح طلبان قرار بگیرند اما هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی را به عنوان سر لیست انتخابات مجلس مطرح کنند.
شیرزاد همچنین در خصوص رایزنی‌های زود هنگام در خصوص اینکه چه کسی ریاست مجلس آینده را به عهده خواهد گرفت،گفت: این امر کاملاً بستگی به ترکیب آراء مجلس دارد و اصولاً عقلانی نیست رئیس مجلس را قبل از انتخابات مجلس مشخص کرد.

کد N28722

وبگردی