آفتاب

طرح تل‌آویو برای جذب یهودیان فرانسه در اراضی اشغالی

طرح تل‌آویو برای جذب یهودیان فرانسه در اراضی اشغالی

روزنامه اورشلیم پست در تازه ترین شماره خود از طرح رژیم صهیونیستی برای جذب بیشتر یهودیان فرانسه به اسرائیل در مدت سه سال خبر داد و پیش بینی کرد تا سال 2017 ، 42 هزار مهاجر فرانسوی به اراضی اشغالی مهاجرت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان اورشلیم پست، روز جمعه فاش کرد: تل آویو قصد دارد طرحی را با هدف جذب بیشتر یهودیان فرانسه و ترغیب آن‌ها برای زندگی در اراضی اشغالی ارائه دهد.

به نوشته این روزنامه، اجرای طرح مذکور سه سال به طول خواهد انجامید.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه اورشلیم پست گفت: اولین گام در اجرای طرح مذکور پذیرش و به رسمیت شناختن مدارک و گواهی‌های فرانسوی است که پیشتر از سوی مجامع فرانسوی از جمله صاحبان مشاغل در عرصه پزشکی و کارشناسان مالیات به رسمیت شناخته نشده است.

وی همچین اظهار داشت: تل آویو قصد دارد سرمایه‌گذاری‌ها را جهت تسهیل ورود مهاجران جدید به ویژه یهودیان فرانسوی افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است بیش از سه هزار یهودی فرانسوی در سال 2013 به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند که این رقم نسبت به سال 2005 چهار برابر افزایش یافته است.

به موجب گزارش فوق از عمده دلایل افزایش مهاجرت یهودیان فرانسوی به اسرائیل می‌توان افزایش "یهود ستیزی" و بحران اقتصادی در فرانسه اشاره کرد.

در ادامه گزارش مذکور آمده است که یهودیان فرانسه، مهاجرت به انگلیس، اوگاندا و آمریکا را به اراضی اشغالی ترجیح می‌دهند اما در همین حال تل‌آویو پیش‌بینی کرده که تعداد مهاجران خارجه فرانسه به اراضی اشغالی تا سال 2017 به 42 هزار تن برسد.

انتهای پیام

کد N28681

وبگردی