آفتاب
تجدیدمیثاق مدیران اوقاف با آرمان‌های امام راحل

محمدی: احیای موقوفات بزرگ‌ترین خدمت امام راحل به وقف بود

محمدی: احیای موقوفات بزرگ‌ترین خدمت امام راحل به وقف بود

رئیس، مدیران و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه هفته وقف با حضور در حرم امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته وقف، خاطرنشان کرد: آنچه امام خمینی (ره) در ایجاد نظام اسلامی زحمت کشیدند و مشکلات و سختی‌هایی که ایشان در راه انقلاب اسلامی و ایجاد نظام اسلامی متحمل شده‌اند بسیار عظیم و غیرقابل توصیف است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «اقدام امام در بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی بعد از 14 قرن سابقه و نظیر نداشت» گفت: در شرایطی که سال‌های سال اینگونه القا کرده بودند که اسلام نمی‌تواند پاسخگوی جامعه انسانی باشد و اسلام مخدر انسان‌هاست و نمی‌تواند جامعه امروز را اداره کند و سیاست و دیانت از هم جداست اما امام با خودباوری کامل و اتکا به قرآن و اهل بیت (ع) قیام و حرکت خود را شروع کردند.

محمدی افزود: امروز بعد از 35 سال اندیشمندان، آزادگان و اهل انصاف سخنان امام راحل را می‌فهمند و می‌بینند اقدام ایشان یک حرکت فوق‌العاده بعد از 14 قرن بود در شرایطی که هیچ کشوری بدون وابستگی به شرق و غرب نمی‌توانست اعلام موجودیت کند. امام عملا نشان داد که نه شرقی، نه غربی فقط جمهوری اسلامی.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که «انقلاب اسلامی و حرکت ایشان در سایه اخلاص، ایمان و توکل آن حضرت و برکت خون شهدا و فداکاری ملت مسلمان به ثمر رسید» اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و فداکاری ملت مسلمان ایران و رهبری مقام معظم رهبری، نظام اسلامی تبدیل به یک الگو شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند و مهم امام خمینی (ره) در زمینه وقف و موقوفات، خاطرنشان کرد: امام راحل خدمات بزرگی در زمان حیات خود انجام دادند که یکی از آنها احیای موقوفات بود، زیرا قبل از انقلاب کسی حق نداشت از وقف و موقوفات حرف بزند لذا یکی از اقدامات مهم امام توجه به موقوفات در کشور بود که فرمودند موقوفات باید به وقفیت خود باز گردند.

محمدی همچنین با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر عمل امینانه نسبت به موقوفات و نیات واقفین، گفت: این کار در سازمان اوقاف و امور خیریه شروع شده و اساسا رویکرد و سیاستگذاری ما همین موضوع بوده است که امیدواریم به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: امروز با حضور در حرم امام راحل بین خود و ایشان اعلام بیعت می‌کنیم که به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهیم کرد زیرا راه سعادت دنیا و آخرت همان راهی است که ایشان انتخاب و توصیه کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «برای موفقیت در این عرصه باید ابتدا از اصلاح خود شروع کنیم» گفت: مجموعه خود ما باید نسبت به موقوفات و امامزادگان امین باشد و از آن دفاع کند و خط و مشی و سیاست ما نیز همین است که باید در مقام اجرا به آن عمل کنیم و بتوانیم از حق و حقوق موقوفات صیانت کرده و به نیات واقفین عمل کنیم.

انتهای پیام

کد N28623

وبگردی