آفتاب

بازداشت نماینده استان الانبار در پارلمان عراق ؛ هشدار مالکی به تحصن کنندگان

بازداشت نماینده استان الانبار در پارلمان عراق ؛ هشدار مالکی به تحصن کنندگان

منابع عراقی از درگیری‌های پراکنده میان نیروهای نظامی با شماری از اعضای قبایل استان الانبار و بازداشت نماینده این استان در پارلمان عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع رسانه‌ای در استان الانبار عراق اعلام کردند که صبح امروز (شنبه) درگیری‌هایی میان نیروهای نظامی و اعضای قبایل عراقی که در اعتراض به اقدامات دولت در چند منطقه از شهر الرمادی واقع در غرب عراق تحصن کرده بودند، رخ داد.

به گزارش این منابع نیروهای امنیتی عراق احمد العلوانی، نماینده استان سنی‌نشین الانبار در پارلمان و از بزرگترین حامیان تظاهرات ضد دولتی در این کشور را بازداشت کردند.

همچنین عبدالقادر النایل، یک فعال عراقی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره عنوان داشت: این درگیری‌ها از ساعت سه صبح تا ساعت پنج صبح میان نیروهای عراقی و افراد قبایل ادامه داشت که به کشته شدن علی سلیمان، برادر العلوانی و چند نیروی پلیس عراق و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید.

این درگیری‌های مسلحانه از عصر روز جمعه میان نیروهای ارتش عراق و مسلحان قبایل در استان الانبار و در پی حمله نیروهای ارتش با هدف پایان دادن به تحصن افراد قبایل آغاز شد.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که العلوانی پس از عملیات گسترده نیروهای نظامی عراق و حمله به منطقه "البوعلوان" در الرمادی صورت گرفت و در پی آن برادر العلوانی کشته شد.

از سوی دیگر، امام جمعه سامراء از نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق خواست تا از سیاست یک بام و دو هوا دست بردارد.

تحصن‌کنندگان در استان الانبار نیز تاکید کردند که آنها هرگز از رویارویی با هرگونه نیروی دولتی که سعی در ورود به میدان تحصن را داشته باشد، دست بر نخواهند داشت.

این در حالی است که نوری مالکی روز جمعه ضمن تاکید بر اینکه روز جمعه آخرین روز تحصن در الانبار است، از تمامی قبایل این استان خواست تا چادرهای تحصن را پیش از سوزادنده شدن توسط نیروهای دولتی، ترک کنند.

وی عنوان داشت: امروز آخرین روز نماز جمعه در میدان تحصن، میدان "فتنه" است و کسی که می‌خواهد نماز بخواند باید به مساجد برود نه در میانه راه.

وی پیشتر نیز تهدید کرده بود که نیروهای عراق با اعمال زور به تحصن در الرمادی پایان خواهند داد چرا که به مقری برای القاعده تبدیل شده است.

انتهای پیام

کد N28501

وبگردی