آفتاب

تاکید رهبران انگلیس بر لزوم کمک‌رسانی فوری به کودکان سوری

تاکید رهبران انگلیس بر لزوم کمک‌رسانی فوری به کودکان سوری

سه تن از رهبران سیاسی انگلیس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای مشترک، نسبت به سرنوشت نامشخص نسل کودکان سوری هشدار دادند.

سه تن از رهبران سیاسی انگلیس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای مشترک، نسبت به سرنوشت نامشخص نسل کودکان سوری هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، این در حالی است که آمار و ارقام نشان می‌دهد با ورود جنگ داخلی سوریه به سومین سال خود چهار میلیون کودک در این کشور زندگی سختی خواهند داشت.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به همراه نیک کلگ، معاون خود و اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس در بیانیه فرا حزبی مشترکی از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواستند تا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواهان دسترسی بدون قید و بند کمک‌های انسانی به نیازمندان شده، پایبند باشند.

رهبران انگلیس تاکید کردند: اکنون سرنوشت یک نسل کامل کودکان سوری نامعلوم است. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و به آن‌ها کمک کنیم. برای سال جدید میلادی هیچ راه حلی بهتر از این وجود ندارد.

این سه تن پس از آن بیانیه مشترک خود را منتشر کردند که سازمان یونیسف در خصوص بحران ویرانگری که پیش روی کودکان سوریه است، هشدار داده است.

بیانیه‌ آن‌ها با هدف تاکید بر درخواست کمک‌های زمستانی یونیسف که همراه با هشدار در خصوص تاثیر جنگ داخلی سوریه بر شش میلیون کودک آغاز شده است، منتشر شد.

درخواست کمک یونیسف بخشی از درخواست کلی‌تر کمک‌های انسانی از سوی سازمان ملل است. سازمان ملل نسبت به اینکه در سال 2014 سه چهارم از مردم سوریه به کمک نیاز خواهند داشت هشدار داد و برای کمک به این مردم درخواست کمک چهار میلیارد پوندی را که بزرگترین درخواست کمک در تاریخ سازمان ملل است، مطرح کرد.

دیوید کامرون به همراه نیک کلگ و اد میلیبند در بیانیه مذکور گفت: بیش از 9 میلیون تن از مردم سوریه در کریسمس جاری در رنج و مصیبت هستند و نیاز مبرم به کمک ما دارند. از این میان چهار میلیون تن از آن‌ها کودک هستند و این کودکان با هر کودک انگلیسی که به مدرسه ابتدایی می‌رود برابر هستند. این یک مساله انسانی فوری است که باید فراتر از اختلافات مربوط به سیاست‌های حزبی باشد.

این بیانیه افزود: کشور ما در کمک به افراد نیازمند تاریخی طولانی دارد. ما به عنوان یک ملت تاکنون 523 میلیون پوند را که شامل کمک‌های سخاوتمندانه بسیاری از اعضای دولت بوده است، اعطا کرده‌ایم اما به منظور مقابله با ابعاد گسترده مصیبت‌ها کمکی بیشتر از این مقدار نیاز است. انگلیس کمک‌های بیشتری را اعطا خواهد کرد و ما از دیگر کشورها نیز همین تقاضا را داریم.

آن‌ها همچنین گفتند: انگلیس در مذاکرات در خصوص قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای کمک به کودکان سوری نقش رهبری را خواهد داشت. اکنون لازم است که همه طرف‌ها دسترسی کمک‌های انسانی را تضمین کنند. کودکان بسیار زیادی هستند که به کمک‌های سازمان‌هایی نظیر یونیسف و همچنین سازما‌ن‌های بهداشتی دسترسی ندارند. انگلیس به انعقاد توافق در شورای امنیت سازمان ملل به منظور دسترسی بدون قید و بند کمک‌های انسان دوستانه کمک کرد و اکنون ضروری است تا تضمین کنیم این کمک‌ها از طریق مسیرهای ایمن به منظور نجات همه کسانی که به آن‌ها نیاز دارند، تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N28500

وبگردی