آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

ضربات محکم نیروهای ارتش به تروریستها/ هلاکت تروریستهای سعودی، مصری و لیبیایی

ضربات محکم نیروهای ارتش به تروریستها/ هلاکت تروریستهای سعودی، مصری و لیبیایی

منابع سوری از تلفات سنگین تروریستهای تکفیری از جمله تروریستهای غیر سوری در مناطق مختلف به ویژه حومه دمشق در عملیات نیروهای ارتش سوریه خبر دادند .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه مخفیگاه های تروریستها میان معلولا و القسطل، ضربات سنگینی به تروریستها وارد کردند که طی دهها نفر از آنها به هلاکت رسیدند که برخی ملیت های عربی و غیر عربی داشتند و مقادیری هم سلاح و مهمات متعلق به آنها منهدم شد.

همچنین شمایر از تروریستها که قصد نفوذ به داخل شهر حماه را داشتند، کشته شدند و شماری دیگر دستگیر شدند و مقرها و مخفیگاههای آنها هم در برخی روستاها و مناطق حومه حمص و حلب منهدم شد.

همچنین شماری از تروریستهای عرب و غیر عرب در عملیات ویژه ارتش سوریه در مناطق متعدد حومه دمشق کشته شدند.

خبرنگار سانا به نقل از یک فرمانده میدانی ارتش سوریه اعلام کرد 80 تروریست که برخی سعودی، مصری، لیبیایی و پاکستانی بودند، در این عملیات کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این مقام نظامی سوری، سلاحهای متعلق به تروریستها از جمله گلوله های آرپی چی، قناصه، انواع سلاح و بسته های انفجاری و موشک انداز در عملیات نیروهای ارتش سوریه ضبط شد.

همچنین دو خودرو حامل سلاح و مهمات در مزارع الحجاریه منهدم شد، در مزارع العب و روستای عربین، هم شماری از تروریستها از جمله چند تروریست غیر سوری کشته و زخمی شدند.

همچنین در جنوب شرقی ساختمان معلمان در محله جوبر، شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند. نیروهای ارتش سوریه در محله برزه، تونلی به عمق سه متر مجهز به سیستم روشنایی و تهویه را کشف کردند که تروریستها از آن برای انجام اقدامات تروریستی و برنامه ریزی برای انجام آن استفاده می کردند.

نیروهای ارتش سوریه منطقه شیرالجراجمه، شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را دستگیر کردند، در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح و داروهای مسروقه از تروریستها به دست آمد.

خبر دیگر اینکه در عملیات نیروهای ارتش در مزارع الرستن، 14 تروریست کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

منابع سوری همچنین از عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریستها در حومه لاذقیه شمالی و هلاکت شماری از تروریستهای سعودی، ترکیه ای و تونسی خبر دادند.

در عملیات نیروهای ارتش علیه تجمع تروریستها در روستای الریحانیه، 32 تروریست از جمله 9 نفر از سرکردگان گروههای تروریستی کشته شدند.

از سوی دیگر یک منبع سوری از عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه مخفیگاههای تروریستها در روستای عرب سعید و مناطقی از شهر ادلب خبر داد که شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات هم منهدم شد.

یگان هایی از ارتش سوریه با منهدم کردن مقرهای تروریستها و انبارهای مهمات و سلاح و چند خودرو مجهز به تیربار سنگین آنها در نزدیکی منطقه حنتوتین درحومه معره النعمان، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.
همچنین دو گروه تروریستی در غرب شهر ادلب و در نزدیکی منطقه قطرون در حومه جسرالشغور متلاشی شدند.

در حلب، چندین خودرو حامل سلاح و مهمات منهدم و دهها تروریست هم کشته شدند.

از سوی دیگر در حملات خمپاره ای گروههای تروریستی به منازل مردم در ادلب، حمص، حلب و دمشق، هشت شهروند سوری کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

کد N28462

وبگردی