آفتاب

سفیر زیمبابوه در استرالیا درخواست پناهندگی داد

سفیر زیمبابوه در استرالیا درخواست پناهندگی داد

روزنامه "کانبرا تایمز" امروز (شنبه) در گزارشی نوشت، سفیر زیمبابوه در استرالیا با انتقاد از دولت "نامشروع" کشورش و ابراز نگرانی نسبت به امنیتش پس از بازگشت به کشورش، از کانبرا درخواست پناهندگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاکوئلین زوامبیلا، سفیر زیمبابوه در استرالیا گفت، دولت رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری هراره در انتخابات ژوئیه سال جاری میلادی "تقلب" کرده و وی هیچ تمایلی ندارد تا پس از پایان دوره کاری‌اش در روز سه‌شنبه به زیمبابوه بازگردد.

زوامبیلا که با حزب مخالف "جنبش برای تغییر دموکراتیک" زیمبابوه متحد است، گفت: من به هیچ وجه در مورد بازگشت به هراره احساس امنیت نمی‌کنم. زمانی که دولت کنونی در انتخابات 31 ژوئیه سال جاری میلادی با تقلب پیروز شد، می‌دانستم که این آخر راه است. این مساله آخر راه برای مردم زیمبابوه و برای افرادی همچون من است که توسط مورگان چانگرای، نخست‌وزیر کشور منصوب شده‌اند.

وی افزود، به دنبال دریافت ویزای پناهندگی استرالیا است تا بتواند پس از پایان دوره خدمتش به همراه خانواده خود در کانبرا بماند. اما هنوز مشخص نیست که آیا استرالیا درخواست پناهندگی وی را قبول می‌کند یا خیر.

اسکات موریسان، وزیر مهاجرت استرالیا تایید نکرد که آیا زوامبیلا درخواست پناهندگی داده یا خیر و تنها گفت: هرگاه وزارت مهاجرت درخواست ویزای پناهندگی دریافت کند، آن را مطابق با قوانین معمول که در این شرایط به کار می‌روند، ارزیابی می‌کند. دولت درباره پرونده‌های خصوصی گزارش نمی‌دهد چرا که ممکن است درباره پرونده آنها پیش‌داوری شود و یا بدتر جان این افراد به خطر بیفتد. در نتیجه تایید یا اظهار نظر درباره درخواست‌های خصوصی مناسب نیست.

زوامبیلا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت شدن پس از بازگشتن به خانه گفت: از زمانی که در استرالیا بودم مسائل مختلفی از جمله تهدید برای من اتفاق افتاده است. من نسبت به بازگشتن به زیمبابوه اصلا احساس امنیت نمی‌کنم.

انتهای پیام

کد N28442

وبگردی