آفتاب

مخالفت دولت پاکستان با خروج پرویز مشرف از این کشور

مخالفت دولت پاکستان با خروج پرویز مشرف از این کشور

دولت پاکستان اعلام کرد که به پرویز مشرف که اکنون به اتهام خیانت در این کشور در حال محاکمه است، اجازه خروج نخواهد داد اما تدابیری فراهم خواهد کرد تا مادر بیمار وی از دوبی به پاکستان منتقل شود.

دولت پاکستان اعلام کرد که به پرویز مشرف که اکنون به اتهام خیانت در این کشور در حال محاکمه است، اجازه خروج نخواهد داد اما تدابیری فراهم خواهد کرد تا مادر بیمار وی از دوبی به پاکستان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت پاکستان آماده است تا یک هواپیمای ویژه و یا آمبولانس هوایی را فرستاده و مادر بیمار پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان را به دلایل انسان‌دوستانه به پاکستان منتقل کند اما به وی اجازه ترک کشور را نخواهد داد.

پرویز رشید، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد: سرنوشت پرویز مشرف قرار است از سوی قضاتی آزاد در پاکستان تصمیم‌گیری شود. هیچ معامله‌ای با پرویز مشرف انجام نشده و قرار نیست انجام شود.

با این حال یک شبکه تلویزیونی خصوصی در پاکستان به نقل از پرویز رشید گزارش داد که پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق پاکستان می‌تواند برای مدت یک یا دو روز به منظور ملاقات با مادر بیمار خود به دوبی سفر کند اما به منظور ادامه محاکمه خود باید براساس چهارچوب زمانی ذکر شده به کشور بازگردد. این در حالی است که همه دادخواست‌های پرویز مشرف تاکنون از سوی دادگاه پاکستان رد شده‌اند.

پرویز مشرف به دنبال آن بود که نامش از فهرست افراد ممنوع الخروج حذف شده تا بتواند به دیدار مادر خود در دوبی برود. دادگاه عالی سند پاکستان به وی توصیه کرد تا برای این منظور نزد دولت فدرال برود و تاکید کرد که تصمیم‌گیری در این زمینه در حیطه اختیارات قضایی آن نیست و تنها می‌توان با اعطای وثیقه موقت به مشرف موافقت کند.

در همین حال، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان تاکید کرد که درباره سرنوشت پرویز مشرف یک دادگاه مستقل تصمیم‌گیری خواهد کرد.

پرویز مشرف به دلیل لغو قانون اساسی در سال 2007 و اعلام وضعیت اضطراری متهم به خیانت به کشور شده است. وی در تاریخ یک ژانویه از سوی یک دادگاه ویژه به منظور محاکمه احضار شده است و قرار است یک جلسه دارسی تشکیل شود.

با این وجود پرویز مشرف در نهایت از تصمیم خود برای ترک پاکستان صرف نظر کرد و از دولت این کشور خواست مادرش را از دوبی به پاکستان منتقل کند. دولت پاکستان نیز از تضمین‌های لازم به منظور معالجه مادر پرویز مشرف خبر داده است و احتمالا در 24 ساعت آینده وی به اسلام آباد منتقل خواهد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا مادر پرویز مشرف به اسلام آباد منتقل شود.

این در حالی است که پرویز مشرف سابق بر این هنگامی که در قدرت بود به نواز شریف، نخست وزیر فعلی و شهباز شریف، برادر وی اجازه نداده بود در مراسم خاکسپاری پدرشان شرکت کنند و آن‌ها را به تبعید در عربستان فرستاده بود.

انتهای پیام

کد N28333

وبگردی