آفتاب
حجت الاسلام تقوی در پاسخ به ایرنا:

غربی ها در مذاکرات هسته ای و حل مسایل منطقه نیازمند ایران هستند

غربی ها در مذاکرات هسته ای و حل مسایل منطقه نیازمند ایران هستند

تهران-ایرنا- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: غربی ها در مذاکرات هسته ای و همچنین حل مسایل منطقه نیازمند جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر این که آیا کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه بدون حضور ایران می تواند به نتیجه برسد؟

اظهارداشت: آنان می دانند ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است و مشکلات منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود.

وی ادامه داد: غربی ها به این نتیجه رسیده اند اما پرستیژ بین المللی آنها اجازه نمی دهد به این واقعیت اقرار کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آنها هم می دانند ایران در منطقه موثر و صاحب قدرت و نفوذ است و باید واقعیت این کشور را بپذیرند چرا که آنان به ما نیاز دارند، ما خیلی به آنها نیاز نداریم.

تقوی با بیان این که ایرانیان هیچگاه دربرابر آنها کوتاه نمی آیند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز کشوری قوی و قدرتمند است.



**اصولگرایان در اهداف کلی مشترک هستند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جلسات اصولگرایان با محوریت شما برگزار می شود، گفت: اصولگرایان جلسات مختلفی دارند و این جلسات را همیشه داشته اند و اکنون هم دارند و مورد جدیدی نیست.

حجت الاسلام تقوی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایانی همچون علیرضا زاکانی، غلامعلی حدادعادل و حسین فدایی در این جلسات حضور ندارند؟ خاطرنشان کرد: آنچه می توانم بگویم این است که اصولگرایان جلسات متعددی دارند و از این به بعد نیز خواهند داشت.

وی ادامه داد: اصولگرایان به رغم وجود سلیقه های مختلف در اهداف کلی مشترک هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات با محوریت انتخابات آینده برگزار می شود؟ گفت: خیر، در این جلسات بحث انتخابات مطرح نیست، مگر هر جلسه ای برای انتخابات است؟

حجت الاسلام تقوی با بیان این که این جلسات درمورد انتخابات آینده برگزار نمی شود، اظهارداشت: نشست افراد هم فکر و هم اندیش، مفید و موثر است و در این جلسات مسایل مختلفی بررسی می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات به نوعی آسیب شناسی اصولگرایان است؟ تصریح کرد: طبیعی است در چنین جلساتی این موارد و بحث ها همیشه وجود داشته و دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلساتی با آیت الله مهدوی کنی، آیت الله مصباح و آیت الله یزدی خواهید داشت یا خیر؟ گفت: نمی دانم، خبری ندارم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا نمازجمعه تهران در فصل بهار در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد؟ اظهارامیدواری کرد که اگر در کار ساخت و ساز مصلای امام خمینی (ره) مشکلی پیش نیاید برگزاری نمازجمعه در مصلای تهران ادامه یابد.

سیام(3)9254**1336
کد N28200

وبگردی