آفتاب

روسیه از برقراری آتش بس محدود میان نیروهای دولتی و معارضان سوری استقبال کرد

روسیه از برقراری آتش بس محدود میان نیروهای دولتی و معارضان سوری استقبال کرد

مسکو- ایرنا- آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای از برقراری آتش بس محدود میان نیروهای دولتی و معارضان سوری در برخی مناطق سوریه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، لوکاشویچ در بیانیه خود آورده است: در روزهای اخیر در وضعیت انسانی سوریه موارد امیدبخش هرچند ضعیف مشاهده شده است.

وی در این باره افزود: نیروهای دولتی با معارضان در شهر مادامیه در حومه دمشق آتش بس موقت اعلام کرده و تیراندازی به سوی مواضع یکدیگر را متوقف کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه یادآوری کرد: معارضان در این شهر پرچم سوریه را به اهتزاز درآوردند و موظف به تحویل سلاح های سنگین خود به ارتش شده و در مقابل دولت سوریه هم با ارسال کمک های انسانی به محاصره شدگان و خودداری از اجرای عملیات پاکسازی موافقت کرد.

وی افزود: دولت سوریه در حال حاضر با گروه های مسلح معارضان در بخش برزه در حومه شمالی دمشق هم برای تسلیم آنها مذاکره می کند.

لوکاشویچ گفت: به رغم اخبار رسیده مبنی بر موارد نقض آتش بس در شهر مادامیه معتقدیم سیاست توقف اقدامات مسلحانه در نقاط مختلف سوریه باید ادامه یابد و این مساله به ویژه با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس ژنو2 اهمیت فراوان دارد.

وی در پایان از دولت سوریه و گروه های معارض دعوت به برقراری آتش بس در مناطق اشغالی این کشور کرد تا شانس موفقیت کنفرانس ژنو2 که قرار است روز 22 ماه ژانویه سال آینده برگزار شود افزایش یابد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N28117

وبگردی