آفتاب

درگیری اخوان المسلمین با نیروهای امنیتی مصر پنج کشته به جا گذاشت

درگیری اخوان المسلمین با نیروهای امنیتی مصر پنج کشته به جا گذاشت

تهران- ایرنا- تظاهرات گروه اخوان المسلمین در چند استان مصر به صحنه درگیری با نیروهای امنیتی تبدیل و پنج کشته به جا گذاشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈمصری الیومˈ، در تظاهرات دیشب اخوان المسلمین سه تن در قاهره، یک تن در منیا و یک تن دیگر در دمیاط کشته شدند.

مقامات پزشکی قاهره اعلام کردند بیمارستان های قاهره دیشب اجساد سه تن از طرفداران اخوان المسلمین را که در تظاهرات بر اثر شلیک گلوله کشته شده بودند تحویل گرفتند.

این مقامات افزودند:این اجساد متعلق به یک دانش آموز 16 ساله ، یک مرد 35 ساله و یک کارگر 26 ساله بود که همگی بر اثر اصابت گلوله قبل از رسیدن به بیمارستان کشته شدند.

دکتر ˈاحمد کاملˈ سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد درگیری شب گذشته طرفداران اخوان المسلمین ونیروهای امنیتی دو کشته یکی در استان منیا ودیگری در دمیاط همچنین 50 زخمی دیگر به جا گذاشت.

استان های مصر از جمله قاهره شاهد تظاهرات گسترده طرفداران اخوان المسلمین ودیگر جریان های اسلامی در اعتراض به صدور حکم تروریست خواندن اخوان المسلمین و مخالفت با همه پرسی قانون اساسی که قرار است 14 و15 ژانویه آینده برگزار شود، بود.

ازسوی دیگر مقامات پلیس مصر اعلام کردند دست کم 148 تن از معترضان طرفدار اخوان المسلمین روز جمعه بعد از برگزاری تظاهرات اعتراضی، در چند شهر این کشور دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، سرکوب های روز جمعه در حالی صورت گرفت که دولت مورد حمایت نظامیان مصر دو روز قبل اخوان المسلمین را گروهی تروریستی اعلام کرده بود.

ˈاسامه متوالیˈ، مسوول امنیتی استان المانیا گفت که یک نفر در شهر ˈسمالوطˈ استان المانیا کشته شده است.

این استان 270 کیلومتری جنوب قاهره واقع شده است.

تجمع روز جمعه معترضان، اولین تظاهرات مردمی است که بعد از بیانیه دولت مبنی بر غیر قانونی و تروریستی بودن اخوان المسلمین برگزار شده است.

مترجمام** 1453 **1515
کد N28082

وبگردی