آفتاب

خطیب جمعه اراک: انقلاب منهای ولایت‌فقیه بی‌معناست

خطیب جمعه اراک: انقلاب منهای ولایت‌فقیه بی‌معناست

خطیب جمعه اراک گفت: مردم ایران می‌دانند که انقلاب منهای ولایت فقیه بی‌معناست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، در آستانه 28 صفر سالروز وفات رسول اکرم(ص)، این واقعه را بزرگ‌ترین مصیبت عالم دانست و از تمام اقشار مردم خواست در مراسم عزای پیامبر اکرم(ص) و همچنین مراسم عزاداری امام حسن و امام رضا(ع) حضوری پرشور و درخور داشته باشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن سالروز واقعه 9 دی، این روز را روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب و تاریخ تحولات دهه اخیر ایران دانست و گفت: در نهم دیماه 88 مردم ایران به خروش آمدند و برای حمایت از امام و انقلاب‌شان به صحنه آمده و شکوه و عظمت جدیدی آفریدند.

دری‌نجف‌آبادی، بصیرت دینی را عامل مهم حضور مستمر مردم در پاسداری از آرمان‌های امام و انقلاب دانست و اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای همواره برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب در کمین هستند و فتنه 88 فرصتی برای آنان بود تا با طرح تقلب در انتخابات، بهانه‌ای برای دستیابی به اهدافشان به دست آورند و بیگانگان نیز با سوءاستفاده از این فرصت، به مسائل پیش آمده دامن زده و طی هشت ماه کشور را دچار گرفتاری و نوسان کردند.

وی، عکس‌العمل مردم در مقابل این اتفاقات را ناشی از شناخت و بصیرت آنان نسبت به اتفاقات و شرایط دانست و گفت: مردم ایران می‌دانند که انقلاب منهای ولایت فقیه معنا ندارد. آنچه نظام و انقلاب ما را شاخص کرده، ولایت فقیه است.

دری‌نجف‌آبادی گفت: از 150 سال پیش در دوران مشروطه تا امروز، در جریان تمامی قیام‌های مردمی این کشور، اسلام فقاهت رکن اصلی بوده و خون مدرس‌ها و نواب صفوی‌ها و امثال آنها برای اسلام فقاهت به زمین ریخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه افراد مشکل‌ساز باید دست از بازی‌های سیاسی، تفرقه‌افکنی و آب به آسیاب دشمن ریختن بردارند، گفت: انتخابات 92 نیز همان مسیر امامت و ولایت را طی می‌کند و برخی خیال نکنند می‌توانند از موقعیت به نفع خود سوء‌استفاده کنند. آنها باید وفاداری خود را به نظام و امام و منافع ملی اعلام کرده و دست از تفرقه‌افکنی که برای خودشان و انقلاب مضر است، بردارند.

دری نجف‌آبادی با اظهار تأسف درخصوص محکومیت ایران در موضوع حقوق بشر توسط سازمان ملل، گفت: آنها باید جنایاتی که در عراق، سوریه، بحرین و مصر در جریان است را محکوم کنند نه اینکه به بهانه‌های سست و واهی که دشمنان ما در اختیار آنها قرار می‌دهند ایران را محکوم کنند.

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی و تولد حضرت مسیح(ع)، مکتب واقعی مسیح را همان مکتب واقعی اسلام و ائمه (ع) دانست و با بیان اینکه راه مسیح همان راه ائمه(ع) است، گفت: هنر ما این است که دین را به درستی شناخته و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام

کد N27633

وبگردی