آفتاب

کشته شدن 3 نیروی ایساف در انفجار انتحاری کابل

کشته شدن 3 نیروی ایساف در انفجار انتحاری کابل

پلیس و نیروهای ایساف در افغانستان از کشته شدن سه سرباز خارجی در پی انفجار انتحاری در مسیر کاروان نیروهای خارجی در حومه شرقی کابل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفت.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان در حال بررسی امضای تفاهم‌نامه امنیتی با آمریکا است که به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد پس از خروج نیروهای ناتو و نیروهای خارجی از افغانستان در سال 2014 میلادی در این کشور باقی بمانند.

نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) تعداد کشته‌شدگان این انفجار انتحاری را سه تن اعلام کردند اما هنوز از جزئیات این امر خبری در دست نیست.

یکی از سخنگوی طالبان افغانستان در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

سخنگوی این گروه شبه نظامی در ادامه بیانیه خود آورده است: تعدادی از نیروهای خارجی جان باخته و تعدادی هم زخمی شده‌اند. همچنین خودروهای آنها نیز منهدم شده‌اند.

بسیاری از افغان‌ها از جمله 3000 تن از رهبران قبیله‌ای و اشخاص برجسته کشور افغانستان به کرزای تاکید کرده‌اند تا معاهده امنیتی با آمریکا را هر چه سریعتر امضا کند. با این حال حامد کرزای می‌گوید تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آوریل سال 2014 میلادی و تکمیل و تحقق درخواست‌های دولت کابل از سوی آمریکا، این معاهده امنیتی را امضا نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N27495

وبگردی