آفتاب

نخست‌وزیر لبنان: "محمد شطح" شخصیتی میانه‌رو بود

نخست‌وزیر لبنان: "محمد شطح" شخصیتی میانه‌رو بود

نخست‌وزیر لبنان با محکوم کردن ترور مشاور سعد الحریری تاکید کرد: این اقدام هدف قرار دادن شخصیتی سیاسی و میانه‌رو است که به گفت‌وگوها، زبان حکمت و عقل و حق اختلاف دیدگاه ایمان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در واکنش به ناآرامی‌های اخیر کشورش گفت: زمان آن فرا رسیده که مشکلات و رنج‌های ملت ما به پایان برسد و لبنان و مردم لبنان در خیر و سلامتی و آرامش و اطمینان زندگی کنند.

میقاتی قرار است در خصوص ترور محمد شطح،‌ مشاور سعد الحریری،‌ نخست وزیر سابق لبنان با دیگر مقامات لبنانی به گفت‌وگو بنشیند و نشست فوری دولت را برگزار کند.

در جریان انفجار مهیبی که امروز (جمعه) در بیروت به وقوع پیوست، چندین تن از جمله مشاور سعد الحریری،‌ نخست‌وزیر سابق لبنان کشته شدند.

همچنین قرار است شورای عالی دفاع لبنان فردا (شنبه) در کاخ «بعبدا» نشستی را در خصوص این انفجار برگزار کند.

فایز غصن، وزیر دفاع لبنان نیز این انفجارها را هدفی برای تخریب و ویرانی لبنان دانست و گفت: از خدا می‌خواهیم تا وحدت را به لبنان بازگرداند چرا که لبنانی‌ها بار سنگینی از مشکلات را بر دوش کشیدند.

در همین حال مروان شربل، وزیر کشور لبنان در محل حادثه حاضر شد و ارتش نیز از مردم خواست تا هر چه سریعتر منطقه انفجار را ترک کنند. شربل تاکید کرد که برای حل این بحران باید بر سر میز مذاکره نشست.

انتهای پیام

کد N27329

وبگردی