آفتاب

رژیم صهیونیستی 1400 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث می کند

رژیم صهیونیستی 1400 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث می کند

تهران – ایرنا - یک مقام رژیم صهیونیستی روز جمعه گفت که این رژیم قصد دارد 1400 خانه جدید در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری احداث کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس، این مقام گفت: طرح ساخت این واحدهای مسکونی هفته آتی و پس از رهایی گروهی از زندانیان فلسطینی اعلان خواهد شد.

این مقام رژیم صهیونیستی افزود: بر اساس این طرح حدود 600 واحد مسکونی تازه در شهرک ˈرامات شلوموˈ در کرانه باختری ساخته خواهد شد که این رژیم در اقدامی که از نظر بین المللی به رسمیت شناخته نشد، این منطقه را به بیت المقدس ضمیمه کرده است.

به گفته این مقام، 800 واحد مسکونی دیگر نیز در چند شهرک و آبادی دیگر کرانه باختری احداث خواهد شد که رژیم صهیونیستی قصد دارد حتی در صورت امضاء هرگونه توافق سازشی در آینده، آنها را همچنان در اشغال خود نگهدارد.

به گفته وی فهرست واحدهای مسکونی جدید که این رژیم قصد ساختن آنها را دارد، هنوز تکمیل نشده است.

این در حالی است که حکومت خودگردان فلسطینی به ریاست ˈمحمود عباسˈ اعلام کرده است: هرگونه گسترش بیشتر شهرک های صهیونیستی و شمار واحدهای مسکونی موجود در آنها در کرانه باختری که این حکومت قصد تاسیس کشور فلسطینی را در آن منطقه دارد، منجر به خارج شدن مذاکرات سازش از مسیر خود خواهد شد.

این گفت و گوها که با میانجیگری آمریکا برگزار می شود، در ماه ژوییه پس از سه سال وقفه از سرگرفته شد.

دور پیشین مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و حکومت خودگردان در سال 2010 به علت اختلاف نظر شدید دوطرف بر سر ادامه ساخت و گسترش شهرک های صهیونیستی متوقف شد و این مذکرات از هنگام ازسرگیری در سال جاری میلادی نیز پیشرفت اندکی داشته است.

مترجمام**1486**5981
کد N27228

وبگردی