آفتاب

شباهت های فتنه جمل با فتنه 88/ عناصر پشت صحنه فتنه بار دیگر فعال شده‌اند

شباهت های فتنه جمل با فتنه 88/ عناصر پشت صحنه فتنه بار دیگر فعال شده‌اند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تشبیه فتنه 88 با فتنه جمل تصریح کرد: فتنه جمل را چه کسانی به راه انداختند آنها نیز جنگ را با تهمت شروع کردند در فتنه 88 نیز تهمت تقلب بیان شد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت اسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه یکی از حوادث تلخ و چالش برانگیز در مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران فتنه ای بود که در سال 88 توسط برخی عناصر قدرت طلب و هنجارشکن طراحی و به مرحله اجرا درآمد گفت: ملت شریف ایران در 9 دی 88 حماسه ای را خلق کرد که در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به عبرت های حاصل شده از فتنه 88 اظهار داشت: باید بدانیم مولفه های شکل دهنده فتنه چه بوده است؟ کدام بخش از حرکت سران فتنه مورد اشاره است. کاندیداتوری در انتخابات جزء مولفه های فتنه نبود ورود در عرصه رقابت جزو مولفه های فتنه نبود، اعتراض به انتخابات جزء مولفه های فتنه نبود اما آنچه که فتنه را شکل داد یکسویی و همکاری بین محافل داخلی و خارجی بود.

سعیدی با تاکید بر اینکه همبستگی بین جریانهای هنجارشکن با نظام سلطه از مولفه های اصلی فتنه بود، گفت: حرکت عناصر قدرت طلب در چارچوب طرح دشمن برای براندازی  نظام با شیوه نرم  و استفاده از عناصر فتنه بود که به تعبیر خودشان انقلاب مخملی دقیقا در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه برای براندازی طراح شده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه اردوکشی خیابانی و دست زدن به آشوب و تخریب از دیگر مولفه های فتنه 88 بود خاطرنشان کرد: چهارمین هنجارشکنی، عبور از قانون و ایستادگی در برابر حاکمیت بود که نیاز به این فکر دارد که فتنه چند لایه بوده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا فتنه های شکل گرفته در طول تاریخ دارای چندین لایه هستند، اظهار داشت: یک لایه روی صحنه است که کف خیابان قرار می گیرد اما یک لایه پشت صحنه است و آنچه برای دلسوزان نظام اهمیت دارد شناسایی عناصر پشت صحنه است که تئوری فتنه و اندیشه فتنه را طراحی می کنند.

سعیدی ادامه داد: معمولا عوامل روی صحنه و کف خیابان را می توان شناخت، لنین و استالین روی صحنه اما مارکس و انگلس پشت صحنه اند، موسیلینی جلو صحنه و نیچر پشت صحنه است. عمر سعد و شمر جلو صحنه اند اما پشت صحنه کسانی اند که براندازی را طراحی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم شناسایی عناصر پشت صحنه است که در ادامه می مانند و در دوره های بعد وارد صحنه می شوند اظهار داشت: در فتنه 88 سه لایه را شاهد هستیم. لایه روی صحنه دو نفری بودند که همواره جلو صحنه قرار داشتند و یک لایه کف خیابان دست به آشوب زدند اما اینکه چه کسانی پشت صحنه بودند باید با تحلیل آنها را شناخت همان کسانی که کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و در دفاترشان ستاد ابطال انتخابات را تشکیل دادند. اینها همان عناصر پشت صحنه هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عناصر پشت صحنه فتنه 88 امروز در جاهای مختلف شروع به فعالیت کردند ، گفت: چرا در انقلاب اسلامی زمینه عبور از خط قرمز فراهم می شود. در سیستم آمریکا هیچ یک از احزاب و کاندیداهای ریاست جمهوری و کنگره به ساختار لیبرال دموکراسی حمله نمی کنند و به این اصول وفادارند.

وی ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی مشکل کجاست که افراد اجازه می یابند ساختارشکنی کنند و به اصول حمله کنند. در دوره های گذشته به کرات شاهد بودیم در برخی از ادوار مجلس مانند مجلس ششم و یا رئیس جمهور و یا بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام می شوند و به ساختارهای نظام حمله می کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه نرم افزار این نظام نرم افزار الهی است و کسی حق دستبرد به این نرم افزار را ندارد، اظهار داشت: از همه پژوهشگران و نخبگان و اعضای شورای نگهبان درخواست می کنیم روی این مسئله مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می کنند وارد خطوط قرمز شوند و در برابر این نرم افزار الهی ساختارشکنانه حمله کنند.

وی افزود: پاسداری از این دین و کیان بر همه لازم است و در برابر این چالش ها همه باید تلاش کنند.

سعیدی  در ادامه سخنان خود با طرح این سئوال که آیا فتنه قابل تکرار است گفت: باید عبرت گرفت بنا نبود بار دیگر شاهد فتنه باشیم، تمام رهبران الهی در مسیر حرکتشان با فتنه روبرو بودند در طول 36 سال گذشته نیز با فتنه و شبهه فتنه روبرو بودیم . فتنه هایی از قبیل بنی صدر، 18 تیر 78 و فتنه 88. این فتنه ها زیبنده نظام نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با تشبیه فتنه 88 با فتنه جمل تصریح کرد: فتنه جمل را چه کسانی به راه انداختند آنها نیز جنگ را با تهمت شروع کردند در فتنه 88 نیز تهمت تقلب بیان شد.

وی تقدس گرایی را شباهت دیگر فتنه 88 و فتنه جمل دانست و گفت: آنها به شتر پیامبر قداست بخشیدند در فتنه 88 نیز رنگ سبز را به عنوان تقدس انتخاب کردند.

به گفته سعیدی اردوکشی در برابر حاکمیت حق شباهت دیگر طیف فتنه گران جمل با فتنه 88 است.

نماینده ولی فقیه در سپاه طیف بندی خواص را یکی دیگر از شباهت های فتنه جمل و 88 دانست و گفت: امروز نیز چندین طیف می بینیم آنچه مهم است عبرت آموزی و مصونیت از خطرات گذشته است. باید مردم از گذشته عبرت بگیرند تا این حوادث تکرار نشود. همه دلسوزان نظام توجه داشته باشند که راهکار مقابله چیست؟

وی اتکا به رهبری و رهنمودهای ایشان را تنها راه برون رفت از فتنه ها دانست و اظهار داشت: باید وضعیت شناسی کنیم اوضاع بر چه پایه ای می چرخد تلاش کنیم به پایداری برسیم. 20 درصد غنی سازی ما به خاطر استقامت مردم است باید وضعیت را شناسایی و عکس العمل به هنگام داشته باشیم.

سعیدی در پایان گفت: در شرایطی که احساس می شود باید مردم به میدان بیایند و 9 دی حماسه ای بود که مردم با حضور خود بزرگترین خطر را از سد راه انقلاب برداشتند.
 

کد N27192

وبگردی