آفتاب
نماینده لردگان:

قطعنامه «جهان عاری از خشونت»، دروازه‌ای برای رسیدن به صلح جهانی

قطعنامه «جهان عاری از خشونت»، دروازه‌ای برای رسیدن به صلح جهانی

منتخب مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری» در سازمان ملل متحد را برگ زرینی از افتخارات این نظام و دروازه ای برای رسیدن به صلح و دوستی در دنیا دانست.

مجید جلیل در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع، جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری در سازمان ملل متحد، اظهار کرد: طرح این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور نظام اسلامی صلح طلبی، دوستی و عاری از خشونت بودن ایران را به جهان ثابت کرد.

وی تصویب این پیشنهاد را دروازه ای برای رسیدن به صلح و دوستی در دنیا دانست و تصریح کرد: طرح این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور ایران علاوه بر اثبات حقانیت و صلح طلبی نظام اسلامی می تواند یک چراغ راه و مسیر روشنی برای ایجاد صلح و امنیت در جهان باشد و خشونت و افراط گری را در دنیا ریشه‌کن کند.

جلیل با بیان اینکه دشمنان در طول انقلاب اجازه طرح این چنین ایده‌هایی را به نظام اسلامی نداده بودند، طرح این پیشنهاد توسط دولت جدید را اوج تدبیر رئیس جمهور و دولت در عرصه دیپلماتیک دانست.

وی بر لزوم طرح این مسئله در مجمع بین الملی سازمان ملل متحد تاکید کرد و گفت: جهان در یک مقطع از خشونت ها و خطرات بسیار جدی مانند ترور و قتل قرار گرفته است که طرح این ایده و به تصویب رسیدن آن در سازمان ملل متحد اقدام موثر برای بیدار کردن دنیا و مقابله با این تهدیدات خواهد بود.

جلیل تصویب این قطعنامه را برگ زرینی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری» در سازمان ملل متحد به عنوان یک برگ زرینی از افتخارات این نظام در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

وی اثبات حقانیت نظام در صلح طلبی و دوستی با ملت ها را نقطه مثبت و برجسته تصویب قطعنامه عنوان و تصریح کرد: پذیرش سازمان ملل متحدد برای تصویب این قطعنامه پیشنهادی از سوی ایران نقطه برجسته و قابل تامل این اتقاق است که به واسطه این تصویب صلح طلب بودن ایران در جهان اثابت شد.

جلیل با اشاره به رواج خشنوت ها در جهان به ویژه در کشورها اسلامی بر لزوم جلوگیری و مقابله با این اقدامات خصمانه و خشونت بار به استناد بر این قانون تصویب شده در سازمان ملل تاکید کرد.

وی عمل به این قانون را زمینه سازی رفع خشونت و افراط گری در جهان دانست و تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی به سرکردگی گروه های تکفیری و وهابیت خبیث در حال خشونت و جنایتکاری در منطقه هستند که باید با عملیاتی کردن این قانون از بروز این گونه اقدامات خصمانه جلوگیری شود.

جلیل با اشاره به مخالفت های اسرائیل در تصویب این قطعنامه، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از پایه و اساس با نظام و فرهنگ دینی و اسلامی حاکم بر کشور ما مخالف است بر همین اساس مخالف او با این پیشنهاد دور از انتظار نبوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان، حمایت ایران از فلسطین و مقاومت را نوعی خشونت تلقی می کنند تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند حمایت ایران از سوریه و جبهه مقاومت را نوعی خشونت و تهدید در جهان نشان دهند در صورتی که این دفاع مقابله با ظلم و زورگویی استکبار است.

جلیل این تفکر را برآمده از ذهن پوسیده رژیم صهیونیستی و آمریکا بیان کرد و گفت: نظام های نامشروعی همچون اسرائیل که بر پایه خشونت و قتل در جهان بنا شده‌اند خود دم از مبارزه با خشونت و صلح طلبی در دنیا می زنند در حالی که این سخنان مغایر با عمل و رفتارهای آن‌ها است.

انتهای پیام

کد N27048

وبگردی