آفتاب
/با توجه به کسری‌ها در بودجه قوه قضائیه/

ملک‌شاهی: گستره کار سازمان‌های تابعه قوه قضائیه بعضا از یک وزارتخانه بیشتر است

ملک‌شاهی: گستره کار سازمان‌های تابعه قوه قضائیه بعضا از یک وزارتخانه بیشتر است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی خاطر نشان کرد: باید در بودجه توجه بیشتری به قوه قضائیه به عنوان یکی از قوای سه‌گانه شود تا بتواند خدماتی که به مردم ارائه می‌شود مطلوب باشد.

الهیار ملک‌شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه هرساله بودجه قوه قضائیه کاهش داشته است، گفت: دستگاه قضائی نیز یکی از قوای سه گانه است و با توجه به سازمان‌های تابعه آن باید بودجه مناسبی به این دستگاه اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: سازمان دادگستری، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی، ثبت اسناد، سازمان بازرسی و همین‌طور سازمان قضایی نیروهای مسلح از جمله نیروهایی هستند که می‌طلبد بودجه ویژه‌ای به آنها اختصاص یابد زیرا گستره کار هر کدام از آنها بعضا از یک وزارتخانه بیشتر است بنابراین با اختصاص بودجه مناسب می‌توانند خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در کمیسیون تلاش می‌کنیم که به صورت تخصصی و کارشناسی این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم و به تلفیق ارائه کنیم، خاطر نشان کرد: قوه قضائیه درآمد بسیاری از سازمان‌های تابعه خود مانند ثبت اسناد، پزشکی قانونی و همین‌طور هزینه‌های دادرسی دریافت می‌کند درآمد خود را به خزانه واریز می‌کند که در برخی از مواقع در بودجه مصوب می‌شود که بخشی به قوه قضائیه اختصاص یابد، اما آن میزان نیز ناکافی است.

ملک‌شاهی در ادامه یادآور شد: یکی از نهادهای زیرمجموعه قوه قضائیه شوراهای حل اختلاف هستند که از نظر جمعیتی از یک وزارتخانه بزرگ، بزرگ‌تر هستند. بنابراین باید تعامل بیشتری در بودجه این وزارتخانه شود.

انتهای پیام

کد N26942

وبگردی