آفتاب

مرحله جدید تحقیقات فساد مالی در ترکیه متوقف شد

مرحله جدید تحقیقات فساد مالی در ترکیه متوقف شد

در حالی که دادستان کل ترکیه از توقف مرحله جدید تحقیقات در خصوص پرونده فساد مالی در این کشور خبر داده است، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که پسر اردوغان نیز در این پرونده دست دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ملیت چاپ ترکیه، معمر اکاش، دادستان کل ترکیه دستور داد تا مرحله جدید تحقیقات در خصوص پرونده فساد گسترده که باعث به وجود آمدن اصلاحاتی در دولت این کشور شد، متوقف شود.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید تمام همکاران و مردم ترکیه بدانند که من به عنوان دادستان آغاز مرحله جدید تحقیقات در خصوص پرونده فساد را متوقف کردم چرا که سیستم قضایی ترکیه تحت فشار نیروهای پلیس قرار دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های ترکیه اعلام کردند، تحقیقات در خصوص پرونده فساد این کشور، انگشت اتهام را به سمت یکی از پسران رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز نشانه رفته است.

روزنامه ملیت گزارش داد: اردوغان در گفت‌وگو با نزدیکانش نسبت به این اقدامات ابراز نگرانی کرده و عنوان داشته که هدف اصلی این عملیات، شخص وی است.

روزنامه جمهوریت نیز پیش‌بینی کرد که "زلزله سیاسی"، سران ترکیه را در بر بگیرد و یک نهاد غیردولتی که در زمینه جوانان و آموزش فعالیت می‌کند، به ریاست بلال اردوغان در این فساد دست دارد.

انتهای پیام

کد N26816

وبگردی