آفتاب

پیام دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع)

پیام دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع)

دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و سال جدید میلادی با ارسال نامه‌ای به اسقف گریگور چیفتجیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان میلاد حضرت مسیح(ع) را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی در این نامه از اسقف گریگور چیفتجیان و تمامی ارامنه آذربایجان به دلیل همسویی و همراهی شان با هموطنان مسلمان به جهت تقارن ایام وفات پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با آغاز سال نو میلادی و پاسداشت ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام توسط ارامنه آذربایجان تشکر و قدردانی کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«به نام او که راه‌گشا و راهنماست

ای مریم! خدا تو را به کلمه‌ای از جانب خودش بشارت می‌دهد که نامش مسیح، عیسی ابن مریم است؛ در حالی که در دنیا و آخرت آبرومند و از مقربان الهی است قرآن کریم

جناب اسقف گریگور چیفتجیان خلیفه معزز کل ارامنه آذربایجان

با سلام و تحیت

خرسندیم فرارسیدن سال 2014 میلادی و سالروز تولد پیامبر بزرگ الهی، منادی ارزش‌های والای الهی عیسی بن مریم سلام الله علیه را به جناب عالی، اعضای محترم شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان و هموطنان ارمنی صمیمانه تبریک گوییم.

مردم در همه ادوار، از دستهای شفابخش مسیح گفته و می‌گویند؛ کلام مسیح اما آرامش دل و شفای جان بوده و هست همان که خدای مهربان در سخن و کردار پیامبرانش به ودیعه نهاد ، همان ‌که بشر امروز عطش آن را در کام خویش احساس می‌کند، بازگشت به اخلاق و رفتار الهی؛ تا در پناه آن، مأمنی برای زندگی در آرامش بجوید.

در آغاز سال نو میلادی و جشن بزرگ کریسمس با قلبی پاک و ضمیری الهی، خود را به دریای بزرگ و پر رحمت او سپرده و برای خوشبختی و سعادت همه انسانها دعا می نماییم و امیدواریم در سال جدید تعالیم حیات بخش، عالیه و آسمانی حضرت مسیح را سرمشق کار خود قرار دهیم.

یادمان باشد ما همه بندگان خدایی هستیم که پیامبرانش را برای هدایت انسان فرستاد تا او را به توحید در اندیشه و عمل سفارش کنند؛ امید که بر این آموزه پای بفشاریم؛ دست به دعا برداریم و تلاش کنیم جامعه و جهانی بسازیم به دور از هر پلشتی، نامردمی، دو رنگی و خشونت. جهانی که نسیم صلح، عقلانیت و شرافت انسانی در آن می‌وزد و عطر مهر و دوستی مشام را نوازش می‌دهد.

دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران ضمن شادباش مجدد به هموطنان ارمنی لازم می داند مراتب تشکر و قدردانی خود را از همسویی و همراهی تان با هموطنان مسلمان به جهت تقارن ایام وفات پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با آغاز سال نو میلادی و پاسداشت ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام توسط ارامنه آذربایجان اعلام نماید و امیدوار است حضرتعالی، اعضای محترم شورای خلیفه گری ارامنه و تمامی هموطنان ارمنی در کنار سایر مردم شریف ایران، زندگی آکنده از سلامتی، شادکامی و موفقیت روزافزون داشته باشید.»

انتهای پیام

کد N26556

وبگردی