آفتاب

رسایی: سلامت یک نظام به دافعه و جاذبه آن است

رسایی: سلامت یک نظام به دافعه و جاذبه آن است

یک عضو جبهه پایداری گفت: مناظره‌ها نقشی در فتنه نداشت؛ زیرا تا قبل از اعلام نتیجه آراء، ما هیچ‌گونه تنش و برخوردی را در جامعه مشاهده نکردیم.

یک عضو جبهه پایداری گفت: مناظره‌ها نقشی در فتنه نداشت؛ زیرا تا قبل از اعلام نتیجه آراء، ما هیچ‌گونه تنش و برخوردی را در جامعه مشاهده نکردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه‌ای با عنوان «ظلم بزرگ» با بیان این‌که «از بدو پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای اسلام و انقلاب اسلامی را نمی‌خواستند»، اظهار کرد: این موضوع عجیبی نیست؛ چراکه در زمان پیامبر(ص) هم همین‌گونه بود، سلامت یک نظام به دافعه و جاذبه آن است و اگر قرار باشد همه افراد طرفدار نظام باشند باید نسبت به آن نظام، قدری شک و تردید به دل راه داد.

وی با اشاره به این‌که «برخی می‌گویند نباید سالروز 9 دی گرامی داشته شود» افزود: نهم دی روزی بود که نقطه جوش مردم به صد درجه رسید و آنان با سرکوب کردن معترضان پرونده فتنه را بستند اما سالروز چنین حماسه‌ای نباید فراموش شود؛ چراکه این فتنه سوءتفاهم نبود. فتنه 88 یک کودتا بود، ما روی‌مان نمی‌شود چنین تعبیری را بکار بریم، در حالی‌که کلیت آن همین‌ بود.

وی با اشاره به این‌که «برخی مناظره‌ها را عامل به راه افتادن فتنه می‌دانند»، خاطرنشان کرد: مناظره‌ها نقشی در فتنه نداشت؛ زیرا تا قبل از اعلام نتیجه آرا ما هیچ‌گونه تنش و برخوردی را در جامعه مشاهده نکردیم، اما پس از این‌که نتیجه انتخابات اعلام شد عده‌ای گمان کردند رای‌شان نادیده گرفته شده به همین دلیل به شکل‌های مختلف اعتراض خود را اعلام کردند.

این عضو جبهه پایداری یادآور شد: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز در نماز جمعه حضور یافت و با بیان صحبت‌هایی مستدل و منطقی فرمودند 31 سال است که در این کشور انتخابات با همین قانون برگزار می‌شود؛ بنابراین هرکس اعتراضی دارد باید آن را از راه قانونی مطرح کند تا شورای نگهبان به صورت ویژه رسیدگی کند. هنگامی که آتش فتنه شعله‌ور شد به فتنه‌گران پیغام داده شد که روزی این آتش دامن خود آنان را می‌گیرد. کسانی که خود را پیرو امام و رهبری می‌دانستند در این فتنه مشارکت کرده و رسانه‌های دنیای استکبار و اسرائیل نیز آنان را مورد حمایت قرار می‌دادند و حال باید گفت این چه خط امامی بود که دشمنان امام از آن حمایت کردند؟

وی با بیان این‌که «بهایی‌ها هم در جریان فتنه 88 دست داشتند» گفت: امروز پس از گذشت چندین سال جز خواری و خفت چیز دیگری برای عاملان فتنه باقی نمانده به همین دلیل باید واقعیت‌های نهم دی را در رسانه‌ها انعکاس داد تا مطالبات مردم پاسخ داده شود.

وی با اشاره به این‌که «فتنه 88 عده‌ای را به سکوت و برخی را به دوپهلو حرف زدن واداشت» خاطرنشان کرد: در حقیقت کسانی در جریان این فتنه پیروز شدند که بر سر اعتقادات خود و پایبندی بر آرمان‌های امام راحل باقی ماندند، فتنه‌ها تمامی ندارد، هیچ بعید ندانید که فتنه بازهم پیش می‌آید، همان‌طور که صفین و نهروان بوجود آمد، امروز هم انقلاب اسلامی هراسی از این توطئه‌ها ندارد؛ زیرا این انقلاب، فتنه‌های متعددی را پشت سرگذاشته است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: به راه انداختن فتنه در سال 88 برای فتنه‌گران، گران تمام شد و عاملان آن در 4 سال پیش مدام بیانیه صادر می‌کردند تا این‌که مسعود رجوی و اسرائیل آنان را مورد حمایت قرار دادند و سپس هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه برای اولین بار سخنانی را مطرح کرد که موجب شد رسانه‌های بیگانه به مخاطبان خود بگویند تا در نماز شرکت کنند در حالی‌که دشمنان طی 30 سال گذشته هیچ‌گاه به مخاطبان خود توصیه نمی‌کردند تا در نماز جمعه شرکت کنند. وقتی دشمنان انقلاب آدرس نماز جمعه را بدهند باید بدانیم که این نماز، نماز جمعه سابق نیست و حرف‌هایی در پشت تریبون مطرح می‌شود که خوشایند جبهه دشمن است.

وی افزود: باید در این نقطه زمانی مردم هوشیار بوده و این موضوع را واشکافی می‌کردند؛ چراکه رسانه‌های بیگانه نماز جمعه را هیچگاه خوب نمی‌دانستند، در آن نماز جمعه عده‌ای به کف زدن و سوت زدن پرداختند و اصلاً نماز نخواندند و حرمت شکستند.

وی با بیان این‌که «آن نماز جمعه در شبکه‌هایی مثل بی‌بی‌سی و صدای آمریکا بسیار زیاد تکریم شد و هر ساله آن را بازپخش می‌کنند»، تصریح کرد: می‌توان گفت آن نماز جمعه همانند مسجد ضرار بود، آقای هاشمی رفسنجانی در فتنه سال 88 از بزرگترین اشتباهات عمرشان را مرتکب شدند و پسر وی مهدی هاشمی نیز برای اعمال خود در این سال باید محاکمه قضایی شود.

رسایی با تاکید بر این‌که «برای 9 دی هر سال باید مراسم گرفت تا دیگر از این‌گونه اتفاق‌ها نیفتد، چراکه 25 شهید داده‌ایم» اظهار کرد: عمده آن‌ها با گلوله‌ای شهید شده بودند که اصلاً این نوع گلوله در اختیار نیروهای نظامی ایران نبوده است.

وی با اشاره به تکریم خانواده‌های شهدای فتنه خاطرنشان کرد: به آقای روحانی پیشنهاد می‌کنم ‌به دیدار خانواده‌های سربازان کتک خورده نیروی انتظامی در سال 88 برود.

انتهای پیام

کد N26343

وبگردی