آفتاب

«بم» می‌سوزد و می‌سازد

«بم» می‌سوزد و می‌سازد

نماینده شرق استان کرمان در مجلس با بیان این‌که «بم دارد می‌سوزد و می‌سازد» گفت: بم نیاز به راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی دارد.

نماینده شرق استان کرمان در مجلس با بیان این‌که «بم دارد می‌سوزد و می‌سازد» گفت: بم نیاز به راه‌اندازی اداره کل میراث فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام غضنفرآبادی در نشست تخصصی میراث فرهنگی و تجارب یک دهه بازسازی بم با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم، استاندار کرمان را رزمنده امروز کشور در جبهه اقتصادی خواند و اظهار کرد: گزارش مفصل و دلسوزانه دکتر مختاری را شنیدیم؛ من این را می‌گویم که ما هم رفتنی هستیم اما امیدواریم آن‌چه تکلیف و وظیفه است، به انجام برسد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار بالایی در شهر بم وجود دارد، همه کارشناسان و مسوولین این را می‌دانند که رونق گردشگری امروز یک رقابت نزدیک در دنیا ایجاد کرده که باید از ظرفیت بم در این زمینه استفاده شود.

وی با بیان این‌که «بم تاریخ شکوهمندو بزرگی دارد»، اظهار کرد: ارگ بم که نه به عنوان یک اثر زمینی بلکه به عنوان یک سند برافراشته دلیلی بر این شکوه و تاریخ و تمدن است که مورد توجه همگان بوده است.: شخصیت‌های بزرگی که در گذشته و امروز هستند؛ و مهمتر از همه این‌ها ارگ بم در یک قسمت؛ اما شور و اشتیاق مردم در ولایتمداری که گوشه‌ای از آن را در تاسوعا و عاشورا دیدیم نشان می‌دهد بم دژ محکمی برای نظام و انقلاب و اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم بم و براوات در مجلس اظهار کرد: بم ظاهری دارد که مردم دارند آبروداری می‌کنند اما آتش درون آن‌ها بروز نمی کند؛ بم دارد می‌سوزد و می‌سازد.

وی خطاب به استاندار کرمان گفت: ما نگاه‌مان این است که امروز همه برای درمان درد اینجا آمده‌اند نه برای تماشای درد؛ زیرساخت‌های فرهنگی زیادی در شهرستان بم قدیم که به عنوان بم بزرگ آن را می‌شناسیم وجود دارد. منظر فرهنگی بم از یک طرف، و ده‌ها اثر میراثی در سایر شهرستان‌ها نیاز به اداره کل میراث فرهنگی در بم را نشان می‌دهد. خواسته بعدی ما در این شهرستان، وام‌های بعد از زلزله است که بم را قفل کرده است؛ ساختمان‌ها نیمه تمام مانده و نه برای اتمام آن و نه برای هیچ کار دیگری به مردم تسهیلات نمی‌دهند. مردم درآمدی هم ندارند، در حد توان باید در این زمینه کمک شود و ما به توان زیاد دکتر نجفی واقفیم که می‌خواهیم درد ما را به گوش مسوولان برسانند.

نماینده مردم بم و براوات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گاهی آنقدر فشار روی من زیاد است که واقعا می‌بُرم و گاهی اشکم جاری می‌شود که چگونه می‌توانم پاسخ این همه دل‌های سوخته را بدهم. بانک‌ها هم فشار آورده‌اند و زندگی مردم دارد نابود می‌شود و ما تقاضا داریم در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N26337

وبگردی