آفتاب
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت:/2/

دولت با فیلتر «وی‌چت» مخالف بود

دولت با فیلتر «وی‌چت» مخالف بود

نظر ما این است که اینطور نیست که از وی‌چت فقط افراد به طور نامناسب استفاده می‌کنند بلکه بسیاری از مردم از آن استفاده صحیح دارند و ما می‌توانیم با اصلاح شبکه، نگرانی کمیته را رفع کنیم.

ایلنا: وزیر ارتباطات با بیان اینکه فیلترینگ وی‌چت با این وزارتخانه ارتباط ندارد گفت: نماینده وزارتخانه ارتباطات یک عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است با این حال دولت با فیلتر وی‌چت مخالف بود و نظر ما اصلاح شبکه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمود واعظی" وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد فیلتر «وی چت» در روزهای اخیر گفت: وی‌چت یک شبکه اجتماعی چینی است که در مقابل شبکه‌های اجتماعی غربی قد علم کرد و ۴۰۰ میلیون نفر نیز عضو دارد.در ایران یک درصد عضو وی‌چت هستند و تفاوت این شبکه با شبکه‌های دیگر داشتن بخشی تحت عنوان pople nyer است که می‌تواند اطرافیان کاربر را شناسایی کند.

به گفته واعظی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه معتقد است که این شبکه وارد حریم خصوصی دیگران می‌شود و در جلسه‌ای که برای بررسی آن برگزار شد، ما از محتوای جلسه اطلاع نداشتیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فیلترینگ وی‌چت با این وزارتخانه ارتباط ندارد و نماینده وزارتخانه یک عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است، اظهار داشت: بعد از جلسه بررسی وی‌چت پیشنهادی برای رفع نگرانی کمیته ارائه کردیم.

واعظی گفت: نظر ما این است که اینطور نیست که از وی‌چت فقط افراد به طور نامناسب استفاده می‌کنند بلکه بسیاری از مردم از آن استفاده صحیح دارند و ما می‌توانیم با اصلاح شبکه، نگرانی کمیته را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم که در این روزگار و با توجه به پیشرفت تکنولوژی راه‌حل برخورد با مسائل ایجاد محدودیت نیست اظهار داشت: ما باید کار فرهنگی کنیم و شبکه‌ها را با اصول فنی توسعه دهیم تا مردم خودشان تصمیم بگیرند از کدام شبکه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: معتقدیم که در این روزگار و با توجه به پیشرفت تکنولوژی راه‌حل برخورد با مسائل ایجاد محدودیت نیست و ما باید کار فرهنگی کنیم و شبکه‌ها را با اصول فنی توسعه دهیم تا مردم خودشان تصمیم بگیرند از کدام شبکه استفاده کنند.

کد N26225

وبگردی