آفتاب
تحولات عراق/

واکنش روسیه به ناامنی های عراق/شهید و زخمی شدن 4 زائر حسینی

واکنش روسیه به ناامنی های عراق/شهید و زخمی شدن 4 زائر حسینی

واکنش روسیه به ناامنی های اخیر عراق و شهید و زخمی شدن 4 زائر حسینی در راه بازگشت از کربلای معلی از جمله خبرهای عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای انفجارهای اخیر عراق را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: مسکو چنین جنایات غیر انسانی را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه از تلاش های افراط گرایان در ایجاد فتنه طائفه ای در عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور ابراز نگرانی کرد. در ادامه بیانیه بر ضرورت مقابله با حملات تروریستی در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه که مساجد و کلیساها و دیگر اماکن عبادی را هدف قرار می دهند تاکید شده است.

در ادامه بیانیه بر حمایت از شهروندان مسیحی و مسلمان و تمامی طوائف که پیش از این در منطقه خاورمیانه در کنار یکدیگر و به طور مسالمت آمیز زندگی می کردند تاکید شده است.

گفتنی است تروریست ها روز گذشته همزمان با سالروز میلاد مسیح (ع) کلیسای "مار یوحنا" در بغداد را منفجر کردند که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر سومریه نیوز گزارش داد: افراد مسلح ناشناس شب گذشته خودروی حامل زائران حسینی در راه بازگشت از کربلای معلی را هدف قرار دادند. بر اثر این حمله که در مسیر محمد القاسم واقع در شرق بغداد رخ داد، یک زائر شهید و 3 تن دیگر زخمی شدند.

عراق طی هفته های اخیر شاهد ناامنی بسیاری بوده است به طوری که چند روز پیش وزیر دفاع عراق از یک عملیات ترور جان سالم به در برد. همچنین تروریست های تکفیری به زائران حسینی که با پای پیاده از سرتاسر عراق خود را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی می رساندند حمله کردند که بر اثر آن شماری از زائران شهید و زخمی شدند.

کد N25940

وبگردی