آفتاب
جانشین فرمانده حفاظت سپاه:

سپاه مسئول حفاظت از دانشمندان هسته‌ای است

سپاه مسئول حفاظت از دانشمندان هسته‌ای است

جانشین فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به مأموریت های این بخش اظهار داشت: بعد از ترور نخبگان و دانشمندان هسته‌ای مأموریت حفاظت از این افراد به سپاه واگذار شد که از آن تاریخ به بعد ترور موفقی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسن کاظمی جانشین فرمانده حفاظت سپاه روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سی‌امین سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه با انجام ماموریت موفق فضایی امن و آرام در عرصه صنعت هوایی کشور فراهم کرده و خطوط هوایی ایران جزء امن‌ترین خطوط هوایی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: مردم هنگام استفاده از خطوط هوایی ایران، دغدغه امنیتی ندارند و ممکن است در برخی از کشورها این دغدغه وجود داشته باشد که هواپیما ربوده شود و مشکلی پیش بیاید و مردم نگران باشند مانند آنچه که در 11 سپتامبر اتفاق افتاد، رخ دهد که این دغدغه برای مردم ایران به هیچ وجه وجود ندارد.

سردار کاظمی ادامه داد: سپاه حفاظت هواپیمای ایران با 30 سال فعالیت هم‌اکنون صاحب سبک و تجربه در عرصه حفاظت از خطوط هواپیمایی است و این آمادگی وجود دارد که تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این رابطه درخواست هایی نیز از کشورهای دوست و همسایه دریافت شده است.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه در پاسخ به سوالی در رابطه با تجهیزات مورد استفاده توسط سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: علاوه بر تجهیزات خارجی که در داخل مورد استفاده قرار می گیرد و تکمیل و تجهیز می شود، در داخل کشور به مرزهای خودکفایی در خصوص این تجهیزات نیز رسیده ایم.

وی با بیان اینکه آخرین مورد اقدام به هواپیما ربایی در سال 89 بوده، بیان کرد: اقدامات دیگری ممکن است بوده باشد که در نطفه خفه شده است.

به گفته سردار کاظمی در مجموع تاکنون 130 مورد اقدام به هواپیما ربایی صورت گرفته که توسط سپاه خنثی شده است.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه یادآور شد: با وجود این اقدامات حتی یک مورد نیز وجود ندارد که مسافری زخمی شود یا آسیب ببیند که این نشانگر آموزش و دقت بالای مأموران است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت حفاظت از شخصیت ها نیز با سپاه است، گفت: بعد از ترور نخبگان و دانشمندان هسته ای این ماموریت به سپاه واگذار شد که بعد از آن ترور موفقی صورت نگرفته است.

سردار کاظمی در پاسخ به سوالی در رابطه با تعداد شهدای سپاه حفاظت تصریح کرد: تعداد شهدای سپاه در دو عرصه حفاظت از شخصیت ها و حفاظت هوایی 360 نفر است که البته اکثرا در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند که به صورت تفکیکی حدود 60 شهید در عرصه حفاظت هواپیمایی و 300 شهید نیز در مجموعه سپاه انصارالمهدی به عنوان مسئول حفاظت از شخصیت ها داشته ایم که همچنان که اشاره شد تاکید می کنم بخش عمده آنها در جبهه ها به شهادت رسیده اند.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه همچنین اعلام کرد: هفته گذشته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدیدی از مجموعه حفاظت به عمل آورده که در این چارچوب گزارشی از مجموعه ها و اقدامات صورت گرفته، ارائه شده است.

سردار کاظمی با بیان اینکه در سال 91 بیش از 27 میلیون نفر از فرودگاه های کشور تردد کرده اند، گفت: با این حجم، تعداد شکایت ها حدود 30 تا 40 مورد است که البته اینها نیز در حد گلایه است که نشانگر تسلط و برخورد مناسب پاسداران حفاظت هواپیمایی است.

کد N25439

وبگردی