آفتاب
پوتین :

اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را آغاز می کند

اتحاد جماهیر مدرن سال 2015 فعالیت خود را آغاز می کند

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه آخرین اقدامات لازم برای تشکیل یک اتحادیه اقتصادی با حضور بلاروس و قزاقستان انجام شده از آغاز به کار این اتحادیه در سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ولادیمیر پوتین" با اعلام این موضوع ابراز امیدواری کرد که اوکراین نیز به این اتحادیه اقتصادی بپیوندد. 

به گفته رئیس جمهور روسیه، این اتحادیه می تواند همانند اتحاد جماهیر شوروی مدرن شده محسوب شود. رئیس جمهور روسیه از انجام مذاکرات بیشتر با "نورسلطان نظربایف" و "الکساندر لوکاشنکو" همتایان قزاق و بلاروسی خود در مورد اتحادیه اقتصادی اوراسیایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه می تواند منبعی جدید برای توسعه همه کشورهایی باشد که عضو آن می شوند.

پوتین که در مصاحبه ای تلویزیونی سخن می گفت در ادامه افزود : نمایندگان دولتی تروئیکا (متشکل از روسیه، قزاقستان و بلاروس) پیش نویس اساسنامه این اتحادیه اقتصادی را آماده کرده اند.

به موجب این اساسنامه، اتحادیه اقتصادی اورآسیایی از تاریخ اول ژانویه سال 2015 آغاز به کار خواهد کرد. پوتین پیشتر اعلام کرده بود اتحادیه اقتصادی به روز شده اتحاد جماهیری را به گونه ای تنظیم می کند که حتی امکان اضافه شدن کشورهایی همچون ترکیه و هند نیز به آن وجود داشته باشد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیایی اقدامی است که روسیه برای مقابله با اقدامات بروکسل برای اضافه کردن کشورهای مستقل شده از اتحاد جماهیر شوروی به اتحادیه اروپا انجام می دهد. درصورت شکل گرفتن این اتحادیه تبادلات تجاری میان کشورهای عضو با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

روسیه برای پیوستن کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی به این اتحادیه جدید امتیازات فراوانی به آنها می دهد و اگر این کشورها قصد پیوستن به اتحادیه اروپا را داشته باشند سعی می کند تا با وارد کردن فشار، آنها را از این کار بازدارد موضوعی که در مورد اوکراین به خوبی نمایان شد.

 

 

کد N25395

وبگردی