آفتاب
مدیر مسوول جام جم:

رسانه‌ها در باز انتشار اخبار مقامات عالی رتبه نظام از مستند بودنش مطمئن شوند

رسانه‌ها در باز انتشار اخبار مقامات عالی رتبه نظام از مستند بودنش مطمئن شوند

مدیر مسوول روزنامه جام جم با تاکید بر این‌که رسانه‌های داخلی در باز انتشار اخبار مربوط به مقامات عالی رتبه نظام باید از مستند بودن آن اطمینان کسب کرده و از مسوولان مربوطه در این ارتباط سوال کنند، در مورد ادعای دو رسانه خارجی در ارتباط با انتشار یادداشت‌هایی منتسب به رییس جمهور ایران و تکذیب آن از سوی مقامات داخلی گفت: تکذیب داخلی این موضوع کفایت نمی‌کند.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآور شد: روز گذشته(جمعه) یک نشریه معتبر آلمانی یادداشتی منتسب به رییس جمهور ایران منتشر کرد و دفتر رییس جمهور اقدام به تکذیب این یادداشت کرد که رسانه‌ها نیز براساس آن تکذیب از باز نشر این خبر خودداری کردند.

وی افزود: این تکذیب داخلی کفایت نمی‌کند و باید دفتر رییس جمهور از سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در آلمان بخواهد که این موضوع را پیگیری کنند که این روزنامه چگونه و بر اساس چه ضوابطی اقدام به انتشار چنین یادداشتی کرده است و در واقع از حقوقمان در این ارتباط دفاع کند.

وی با بیان این‌که در این ارتباط با این موراد سه فرضیه مطرح است گفت: فرضیه اول این است که مثلا این گونه یادداشت‌ها به رسانه خارجی داده می‌شود و چون به خوبی آن رسانه‌ها منتشر نمی‌کنند در داخل اقدام به تکذیب اصل خبر می‌کنند.فرضیه دوم این است که ممکن است این یادداشت‌ها از طریق افراد غیرمسوول به این رسانه‌ها داده شده باشد و فرضیه آخر این است اصلا آن رسانه اقدام به جعل خبر و دروغ‌پردازی به نام رییس جمهور کرده است.

وی افزود: پس در اینجا لازم است که مقامات ما علاوه بر تکذیب‌های داخلی در بعد بین‌المللی نیز از طریق سفارتخانه‌هایمان در آن کشورها اقدام به پیگیری این موضوع کنند و بررسی کنند این روزنامه‌ها براساس چه ضوابطی اقدام به این کار کردند و این کار جلوی سوء استفاده‌های بعدی را می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N24886

وبگردی