آفتاب

واحد سایبری پنتاگون گسترش می‌یابد

واحد سایبری پنتاگون گسترش می‌یابد

ابتکار عمل‌های متعدد سایبری پنتاگون که به عنوان بخشی از لایحه سیاست دفاعی، اخیرا در کنگره به تصویب رسید در کل به میلیاردها دلار بودجه و منابع جدید برای آموزش برنامه نویسی برای فرماندهی‌های سایبری و آماده سازی آن‌ها برای عملیات در فضای سایبری نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، فرماندهی سایبری آمریکا به شدت در بحث جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق این آژانس افشا شد، وارد شده است. دلیل این امر نیز فعالیت مشترک این دو در برخی از بخش‌هاست

فرماندهی سایبری که با هدف محافظت از شبکه‌های داخلی وزارت دفاع آمریکا تشکیل شده بود، اکنون با عملیات‌های گسترده‌تری همچون مقابله با جاسوس‌های دیجیتال رو به رو است.

برت ویلیامز، مدیر عملیاتی فرماندهی سایبری یا همان سایبر کام گفت: هدف این فرماندهی این است که فوق العاده با مهارت و استاندارد بوده و در درگیری‌های مختلف شایسته باشد. پیش از این چنین چیزی در فضای مجازی رخ نداده است اما بسیار مهم است. سایبر کام کار خود را از نوامبر 2010 آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه دفاعی آمریکا مدعی شده‌اند که هدف از تشکیل این فرماندهی، دفاع از شبکه‌های تحت حمله است و تاکید کردند که هدف آن نظامی سازی فضای مجازی نبوده و عملیات‌های این فرماندهی برای مقابله با تهدیدهای سایبری چین و ایران افزایش یافته است.

این فرماندهی بخش‌های مشترکی با آژانس امنیت ملی آمریکا نیز دارد و برخی از نمایندگان کنگره خواستار جدایی این دو هستند.

اما کاخ سفید اعلام کرد که تصمیمش برای حفظ رابطه حاضر بین این دو تغییر ناپذیر است زیرا این ترکیب در نابودی تهدیدهای سایبری موثر است.

انتهای پیام

کد N24847

وبگردی