آفتاب

تاکید اعضای گروه موسیقی دختران بر ادامه مبارزه‌شان با بی‌عدالتی در زندان‌های روسیه

تاکید اعضای گروه موسیقی دختران بر ادامه مبارزه‌شان با بی‌عدالتی در زندان‌های روسیه

روسیه دو تن از اعضای گروه دختران ضددولت این کشور را که حبس‌شان باعث بروز موجی از خشم جهانی شده بود، آزاد کرد و این دو بلافاصله پس از آزادی متعهد شدند تا به مبارزه با بی‌عدالتی در زندان‌های روسیه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "ماریا آلیوخینا" و "نادژدا تولوکونیکوا" به واسطه عفو مورد حمایت کرملین و پس از سپری کردن مدتی از حکم دو سال حبس خود، آزاد شدند اما این دو، عفو خود را یک نمایش عمومی از سوی دولت مسکو پیش از برگزاری بازی‌های المپیک سوچی در فوریه سال آتی میلادی خواندند و آن را مورد انتقاد قرار دادند.

آلیوخینا 25 ساله بلافاصله پس از آزادی از زندان از محل دور شد اما تولوکونیکوا 24 ساله با جمعیت کثیری از رسانه‌های خبری روبرو شد که ساعاتی را در مقابل بیمارستان زندانی در سیبری سپری کرده بودند.

وی در دمای 25 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سیبری گفت که دوران حبس‌اش به وی ثابت کرد که باید بیش از پیش علیه ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین مبارزه کند.

این عضو گروه دختران ضد پوتین افزود: فکر نمی‌کنم که دوران زندان به اتلاف سپری شده باشد. من پیرتر شده‌ام و کشور را از داخل زندان دیده‌ام. من یک ماشین استبدادی را دیده‌ام. روسیه بر اساس یک مدل تبعیدگاهی ساخته شده و اهمیت دارد برای تغییر روسیه، این مدل را نیز تغییر دهیم.

همچنین آلوخینا در اولین مصاحبه پس از آزادی عفو را مورد تقبیح قرار داد و آن را یک نمایش عمومی خواند و گفت که ترجیح می‌داده در زندان بماند اما این انتخاب را نکند.

وی گفت: فکر نمی‌کنم که عفو، یک اقدام بشردوستانه باشد. اگر گزینه‌ای برای امتناع از پذیرش عفو داشتم، بدون شک آن را انتخاب می‌کردم.

انتهای پیام

کد N24695

وبگردی