آفتاب
نماینده کلیمیان و آشوریان:

ملکوت آسمان از آن عدالت‌جویان است

ملکوت آسمان از آن عدالت‌جویان است

نماینده مردم کلیمیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشا به حال زحمتکشان عدالت‌جو زیرا ملکوت آسمان‌ها از آن آنان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بت کلیا طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به مذاکره‌کنندگان به خاطر موفقیت‌ها در مذاکرات با 1+5 گفت: حرکت گروه مذاکره‌کننده برای اثبات حقانیت ایران در موضوع هسته‌ای اگرچه با ناملایماتی ازسوی صهیونیست‌ها و برخی از داخل کشور همراه بود قابل تقدیر است چرا که آنان دل‌سرد نشده و از کار نایستادند.

وی افزود: تردیدی نیست حمایت‌های بی‌دریغ رهبری، روشن‌بینی رئیس جمهور و مردان پرتوان وزارت خارجه و ایستادگی ملت غیور ایران باعث این پیروزی شد. ضمن آنکه جامعه جهانی آشوری یکپارچه کلیه حرکت‌های مدعیان دروغین دموکراسی در حجمه به کشورها را محکوم می‌کند. همچنین کشتار هزاران کودک، زن، سالمند و آوارگی آنان در یخبندان و سرما که حاصل جنگی ستمگرانه و آلوده به کینه و خودخواهی از سوی دولت‌های غربی برافروخته است را محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم آشوریان و اقلیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت روستاهای آشوری‌نشین در جریان جنگ سوریه گفت: هم‌اکنون در سوریه و عراق شاهد کشتار مسیحیان آشوری و تخریب اماکن مقدسه آنان هستیم و همه این‌ها با سکوت جوامع بین‌المللی همراه است و مدتی است شهرها و ر روستاهای آشوری‌نشین در بین گروه‌های تکفیری در ارتش سوریه دست به دست می‌شوند که نتایج آن جزء قتل‌عام کودکان و زنان بی‌گناه نیست وبنده به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان از وزارت امورخارجه کشورمان خواستارم تا رسیدگی به وضعیت آشوریان سوریه و عراق را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: جناب آقای رئیس جمهور با هزینه نمودن در امور زیربنایی و فرهنگی و اختصاص فرصت‌های خاص برای استخدام غیرمسلمانان ایرانی از شما می‌خواهم شرایط ویژه‌ای را برای آنان فراهم سازید تا از مهاجرت بی‌رویه و بدون هدف آنان از ایران جلوگیری شود. بی‌شک فراهم آوردن شرایط مناسب برای استخدام اقلیت‌ها در مراکز دولتی می‌تواند از جمله این اقدامات مثبت باشد. البته نگاه دستگاه اجرایی به حقوق اقلیت‌های دینی در پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی متبلور شده است و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اختصاص صرفا دو بند از منشور حقوق شهروندی به اقلیت‌ها برای حل مشکلات آنان کافی نخواهد بود. ضمن تشکر از انتصاب دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها از ایشان تقاضا داریم با بررسی کارشناسی نسبت به اصلاح برخی از موارد من‌جمله ماده 881 مکرر قانون مدنی و عدم برابری در قصاص اقدامات عاجلانه‌ای صورت پذیرد.

بت کلیا تصریح کرد: متأسفانه طرح اصلاح ماده 881 مکرر قانون مدنی با گذشت شش سال در صحن علنی مجلس بررسی نشده لذا با رعایت عدالت‌محوری از رئیس مجلس و کمیسیون قضایی خواستارم این موضوع را پیگیری و اقدام عاجل انجام دهید.

نماینده آشوریان در بخش پایانی صحبت‌های خود خطاب به وزرای نیرو، نفت و آموزش و پرورش متأسفانه علی‌رغم قانون رایگان شدن آب و برق اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی هنوز اقدام قطعی در این رابطه انجام نشده است. همچنین کمک به تجهیز مدارس آشوریان و استخدام دبیران و آموزگاران توسط وزارت آموزش و پرورش را خواستارم و از وزیر ارشاد نیز خواستار جلوگیری از انتشار کتب توهین‌آمیز به ادیان توحیدی هستم و از ایشان می‌خواهم مجوز انتشارات ویژه آشوریان را صادر نماید و در نهایت از وزیر کشور نیز می‌خواهم در صدور پروانه فعالیت انجمن‌های آشوری تسریع شود.

انتهای پیام

کد N24422

وبگردی