آفتاب

انتقاد نتانیاهو از استراق سمع مکالمات ایهود المرت توسط آمریکا

انتقاد نتانیاهو از استراق سمع مکالمات ایهود المرت توسط آمریکا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استراق سمع آمریکا از نخست‌وزیر سابق این رژیم را غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با حزب لیکود گفت: درست که روابط میان تل آویو با واشنگتن نزدیک است، اما ما نمی‌توانیم برخی از کارها را انجام دهیم و این نوع اقدامات برای ما غیرقابل قبول است.

وی همچنین خواستار تایید گزارش‌ها درباره استراق سمع مکالمات و گفت‌وگوهای ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی شد.

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته نوشت که از سال 2008 تا 2011 ، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بیش از 1000 هدف از 60 کشور را مورد استراق سمع و کنترل داده‌های اینترنتی و مکالمات تلفنی قرار داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایهود اولمرت نیز اشاره کرد.

یووال اشتنیتز، وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یا کاخ سفید جاسوسی نمی‌کنیم. قوانین شفاف هستند. تعهدات حتمی و قطعی در این باره به وجود آورده‌ایم و به آن‌ها پای بندیم.

اسرائیل و آمریکا در پی دستگیری جاناتان پولارد، تحلیل‌گر سابق نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن در سال 1985 میلادی که به اسرائیل هزاران سند محرمانه را درباره جاسوسی واشنگتن از جهان عرب داده بود، توافق کردند تا از یکدیگر جاسوسی نکنند.

یکی از دادگاه‌های آمریکا پولارد را به حبس ابد محکوم کرد. نتانیاهو با همسر پولارد دیدار و به وی گفت که دولت تل‌آویو تمام تلاش خود را برای آزادی پولارد انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N24384

وبگردی