آفتاب

نخست‌وزیر ایتالیا به انجام اصلاحات در 2014 متعهد شد

نخست‌وزیر ایتالیا به انجام اصلاحات در 2014 متعهد شد

نخست‌وزیر ایتالیا در یک کنفرانس خبری وعده داد تا در ماه ژانویه آتی با ارائه یک بسته ائتلافی رسمی، اصلاحات گسترده‌ای اعم از اصلاح قوانین انتخاباتی و کاهش مالیات‌ها و تشریفات اداری را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکو لتا، نخست‌وزیر ایتالیا پس از بن‌بست انتخاباتی در ماه فوریه سال 2013 به عنوان رهبر یک ائتلاف بزرگ از چپ و راست در دولت ایتالیا منصوب شد.

وی در آستانه سال نوی میلادی اظهار داشت: سال 2014 سالی خواهد بود که نسل جدیدی از رهبران ایتالیا به اجرای اصلاحات برای خارج ساختن کشورم از دو دهه رکود اقتصادی خواهند پرداخت. من خود بخشی از این تغییرات بوده‌ام و بار کامل مسئولیت را بر دوش خود حس می‌کنم. این نسل فرصت خواهد داشت تا ایتالیا را تغییر داده و من مطمئن هستم که می‌تواند این کار را انجام دهد.

نخست‌وزیر 47 ساله ایتالیا خاطرنشان کرد: ما پیچیده‌ترین بخش از این بحران را پشت سر گذاشتیم و باید در وضعیتی قرار داشته باشیم که از برخی فرصت‌های مهم بهره ببریم.

این در حالی است که ایتالیا یکی از بزرگترین دولت‌های بدهکار جهان بوده اما توانست به سختی از کشیده شدن خود به داخل بحران بدهی یورو دوری کند. انریکو لتا این مساله را که انتخاب شدن ماتئو رنزی، به عنوان رهبر حزب دموکراتیک وی باعث تضعیف قدرت او خواهد شد، رد کرد و گفت که ورود ماتئو رنزی 38 ساله در راستای تغییرات نسلی بی‌سابقه در عرصه سیاست ایتالیا انجام شده است.

وی تصریح کرد: این نسل جدید یک کار گروهی را به شیوه‌ای متفاوت انجام خواهد داد.

انریکو لتا، این اظهارات را که کمی پیش از آنکه بودجه 2014 ایتالیا به دنبال رای اعتماد در سنا آخرین مانع خود در پارلمان را پشت سر بگذارد، ایراد کرد. وی گفت: یک معاهده جدید برای دولت ائتلافی من در ماه ژانویه به صورت مفصل تهیه خواهد شد و این معاهده قرار است مسائل مختلف نظیر کاهش مالیات‌ها که جلوی استخدام‌های شرکت‌ها را می‌گیرد و همچنین تسهیل قوانین شهروندی برای فرزندان مهاجران را مورد رسیدگی قرار دهد.

لتا تاکید کرد: پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا در ماه مه هم به اصلاح قوانین انتخاباتی فعلی و هم نظام پارلمانی که کار را برای رسیدن یک حزب به یک اکثریت پایدار دشوار کرده، انجام خواهم شد.

انتهای پیام

کد N24326

وبگردی