آفتاب

آزادی صاحب طولانی‌ترین اعتصاب غذا جهان/العیساوی:تا آزادی همه اسیران فلسطینی آرام نمی‌مانیم

آزادی صاحب طولانی‌ترین اعتصاب غذا جهان/العیساوی:تا آزادی همه اسیران فلسطینی آرام نمی‌مانیم

مسئولان رژیم صهیونیستی "سامر العیساوی"، اسیر فلسطینی صاحب طولانی‌ترین اعتصاب غذا در تاریخ را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "سامر العیساوی"، اسیر فلسطینی صاحب طولانی‌ترین اعتصاب غذا در تاریخ که بیش از 265 روز دست به اعتصاب غذا زده بود و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، آزاد شد.

در همین راستا، سامر العیساوی اظهار کرد: به من پیشنهاد داده شد تا از مردم و کرامت خود دست بکشم اما من با این امر موافقت نکردم. پیام من پیام تمام اسیران است و ما خواهان همبستگی تمام مردم با اسیران هستیم.

وی در سخنرانی خود در مقابل مردمی که برای استقبال از وی جمع شده بودند، گفت: اسیران تنها از طریق ربایش سربازان اسرائیل و تبادل اسیران آزاد می‌شوند.

العیساوی خطاب به اسیران فلسطینی تصریح کرد: مردم فلسطین به مساله شما وفادار خواهند ماند و به قول خود پایدار می‌مانند تا زمانی که همه شما آزاد نشوید، ما آرام نخواهیم گرفت.

وی افزود: عار است که مسئولان فلسطینی افتخار می‌کنند که اسیران ده‌ها سال در زندان‌های اسرائیل در حبس به سر برده‌اند. هیچ فرقی میان اسیر قدیمی و جدید وجود ندارد. ننگ است که اسیران در زندان‌ها باشند.

در همین راستا، "قدورة فارس"، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی در مصاحبه با شبکه روسیه الیوم گفت: تعلل‌های اسرائیل برای آزادی اسیران فلسطینی نشان‌دهنده شدت انزجار اسرائیل و تلاش آن برای لطمه زدن به روحیه فلسطینی‌ها است.

انتهای پیام

کد N24069

وبگردی