آفتاب
جهت تامین نظر شورای نگهبان،

وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی سازمان صنایع کوچک تفکیک می‌شود

وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی سازمان صنایع کوچک تفکیک می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند که تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی و ساختار واحدهای تابعه استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران براساس مواد قانون اجرای اصل 44 انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 تبصره 5 بند الف ماده 3 این قانون این گونه اصلاح شده بود که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و واحدهای تابعه استانی آن به عنوان سازمان توسعه‌ای تعیین می‌شود و امور حاکمیتی آن‌ها مشمول واگذار نمی‌باشد.

بر همین اساس این طرح که از شورای نگهبان اعاده شده بود بند الحاقی به تبصره 5 اضافه شد مبنی بر این که تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی و ساختار واحدهای تابعه استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران براساس مواد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در تبصره هفت این قانون نیز مجلس مصوب کرد که سهام، سهم‌الشریکه و حق تقدم سازمان‌ها در بنگاه‌های موضوع گروه‌های یک و دو تا زمانی که واگذار نشده توسط سازمان اداره می‌شود و وجوه حاصل از واگذاری‌ها با رعایت مفاد بند «د» سیاست‌های کلی واگذاری اصل 44 به خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

کد N24066

وبگردی