آفتاب

رئوفیان: دفاع از حقوق اقلیت‌ها، چهره نورانی اسلام را ارائه خواهد کرد

رئوفیان: دفاع از حقوق اقلیت‌ها، چهره نورانی اسلام را ارائه خواهد کرد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: توجه به حقوق ملی و میهنی اقلیت‌ها در ایران، در همان حدودی که قانون اساسی به آن اشاره کرده، ضروری است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "توجه به حقوق شهروندی تمام کسانی که به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند، باید مورد توجه قرار گیرد"، تصریح کرد: اگر نسبت به حقوق شهروندی شهروندان کشور توجه لازم صورت نگیرد قطعاً به این مسأله اشکال وارد است.

وی با اشاره به برخی حقوق شهروندان ایرانی از جمله حق استخدام، مسکن، استفاده از محیط زیست، بهره‌برداری از توانمندی و قابلیت‌های موجود کشور، فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و راهیابی به مجلس و در اختیار داشتن کرسی پارلمان و موارد دیگری که در قانون به عنوان حقوق اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند این حقوق را محدود کند، چراکه هم تضییع حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی به حساب می‌آید و هم بی‌توجهی و زیر پا گذاشتن قوانین است.

این فعال ساسی تصریح کرد: در دولت یازدهم با توجه به تاکیدات رییس‌جمهور مبنی بر رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی، اقلیت‌های دینی باید از حق و حقوقی که در قانون برای آنها لحاظ شده است، برخوردار باشند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در دنیا مساله عدم رعایت حقوق بشر در ایران مطرح شده است. به توجه به اینکه اسلام و رأفت اسلامی توجه به حق و حقوق اقلیت‌های دینی را در نظر دارد و این موضوع در قاموس و فرهنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی مورد توجه است، قطعاً دفاع از حق و حقوق اقلیت‌ها و ایجاد زمینه برای برخورداری از حقوق مسلم این قشر از جامعه، می‌تواند چهره نورانی از اسلام را در معرض قضاوت جهانیان قرار دهد و تا حدی تبلیغات سوء دشمنان نظام جمهوری اسلامی را در رابطه با عدم رعایت حقوق بشر در نظام سیاسی ایران را خنثی کند.

وی همچنین اظهار کرد: در یک نظام سیاسی اسلامی بر کسانی که مسئولیت دارند و حکومت می‌کنند فرض و لازم است که در ترسیم چهره ملی، اسلامی و چهره‌ای که همواره از حقوق مردم از جمله مسلمانان اعم از شیعه و سنی و سایر اقلیت‌های دینی دفاع می‌کند، تلاش داشته باشد.

رئوفیان با اشاره به نقش مسئولان گفت: از عمده وظایف مسئولان در نظام اسلامی، توجه به حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی است تا هم از تضییع حقوق این قشر از جامعه پیشگیری به عمل آید و هم چهره نظام جمهوری اسلامی آنطور که شایسته و در شأن نظام است به جهانیان معرفی شود و تبلیغات سوء دشمنان را که علیه نظام سیاسی کشورمان تلاش می‌کنند، خنثی کند.

انتهای پیام

کد N23941

وبگردی