آفتاب

رقیب اردوغان به الحیات: کار حزب عدالت و توسعه تمام است

رقیب اردوغان به الحیات: کار حزب عدالت و توسعه تمام است

این روزنامه چاپ لندن مصاحبه ای با کمال قلیچدار اوغلو رهبر بزرگترین حزب مخالف در ترکیه را منتشر کرد که حاوی اظهارات او در انتقاد شدید از رجب طیب اردوغان است.

این رقیب سیاسی در این مصاحبه اردوغان را مرغابی لنگ خوانده و ادعا کرده است این رسوایی مالی سبب شده است او در اداره کشور ناتوان شده و به زودی مرگ سیاسی او و حزبش فرا خواهد رسید.

قلیچدار اوغلو که رهبر دومین حزب مهم ترکیه و قویترین رقیب حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری و ریاست جمهوری در سال آینده خواهد بود گفت از این رسوایی غافلگیر نشد و حزبش از سال گذشته به دنبال این بود از گزارشهای نظارت مالی بر هزینه های وزارتخانه ها و مناقصه های عمومی با خبر شود.

قلیچدار اوغلو  همچنین گفته است دولت با اصرار بر پنهان کردن این گزارشها و مخفی کردن آن از پارلمان آشکارا قانون اساسی را نقض کرده است و گزارشها نشان می دهد فساد مالی در حجم بسیار هنگفتی بوده است. وی در ادامه گفت اردوغان و حزبش تغییر کردند. شرم آور و جای تاسف است مردی که فعالیت نخستین دولتش را در سال 2003 با تشکیل کمیته ای در پارلمان برای شناسایی فساد و مبارزه با آن آغاز کرد و من یکی از اعضای این کمیته بودم ، کارش به جایی برسد که تا بنا گوش در فساد غرق شود.

49261

کد N23850

وبگردی