آفتاب

شورشیان سوریه شیعیان را هدف گرفته اند

شورشیان سوریه شیعیان را هدف گرفته اند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از افزایش اظهارات و اقدامات ضد شیعی شورشیان سوریه خبر داده است.

به گزاش خبرآنلاین به نقل از وب سایت  نیویورک تایمز   فعالان مخالف دولت سوریه گزارش دادند با وجودی که سوریه در حال آماده کردن مقدمات مذاکرات صلحی است که قرار است اواخر ژانویه برگزار شود، ناآرامی ها در این کشور در هفته های اخیر افزایش یافته است.
گروهای شورشی و دولتی یکدیگر را به کشتار غیرنظامیان متهم می کنند و دولت، حملات هوایی خود را بر شهر حلب با استفاده از بشکه های انفجاری حاوی مواد منفجره قوی افزایش داده است و فعالان می گویند بیش از دویست نفر تاکنون در این بمباران ها کشته شده اند. افزایش خشونت ها و مقاومت شدید اسد در برابر شورشیان که مورد حمایت ایران و حزب الله لبنان است سبب شده است تا بسیاری از گروه های شورشی اظهارات ضد شیعی خود را افزایش داده و جمعیت شیعه اقلیت این کشور را با قدرت های شیعه ای مانند ایران و شبه نظامیان حزب الله لبنان که از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت می کنند یکسان تلقی کنند. 
این روزنامه نوشته است در همین حال، مذاکرات صلح قرار است بیست و دوم ژانویه در سوئیس آغاز شود اما ظاهرا دولت سوریه اقدامات نظامی خود را بر ضد مخالفان که بیش از همیشه دچار دو دستگی شده اند افزایش داده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ روز یکشنبه اعلام کرد نیم میلیون نفر تا کنون در جنگ داخلی سوریه زخمی شده و دهها هزار نفر دستگیر شده اند. بر اساس گزارش گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه و سازمان ملل بیش از 120 هزار نفر در جنگ سوریه کشته شده اند و تقریبا نه میلیون نفر یعنی بیش از یک سوم جمعیت این کشور، خانه های خود را ترک کرده اند. بمباران شهر حلب موجب شده است که مخالفان اسد بار دیگر از قدرت های بین المللی بخواهند منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه برقرار کنند. پیش از این نیز این پیشنهاد داده شده اما روسیه مانع اجرای آن شده بود.
4949

 

کد N23824

وبگردی