آفتاب

حمله راکتی به جنوب اسرائیل

حمله راکتی به جنوب اسرائیل

واحد مرکزی خبر نوشت:

پلیس رژیم صهیونیستی از شلیک یک راکت از نوار غزه به جنوب فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد شلیک این راکت هیچ خسارت و تلفاتی در پی نداشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اسراییل اعلام کرد این راکت نزدیک یک ایستگاه اتوبوس به زمین برخورد کرد و کارشناسان خنثی سازی بمب پوکه این راکت را در همین محل واقع در یک شهرک نزدیک عسقلان پیدا کردند.
روز یکشنبه نیز شاهدان اعلام کردند حماس در تمرین های آموزشی خود چندین راکت پرتاب کرد که برخی از آنها در آبهای سرزمینی مصر فرود آمد. با این حال مسئولان حماس از رد یا تایید این گزارش خودداری کردند.
طی روزهای شنبه و یکشنبه نیروهای اسراییلی یک فلسطینی را کشته و چهارتن دیگر را زخمی کردند. این حملات پس از آن صورت گرفت که فلسطینیان به طرف نظامیان اسراییلی سنگ پرتاب کردند و قصد داشتند از مرز عبور کنند.
در حادثه ای جداگانه، یک ساکن غزه در حال نزدیک شدن به دیوار امنیتی مورد اصابت گلوله نظامیان اسراییلی قرار گرفت و زخمی شد.
آخرین درگیری مسلحانه میان حماس و اسراییل به اول نوامبر باز می گردد که در عملیات ارتش اسراییل برای ویران کردن یک تونل در نوار غزه چهار مبارز حماس کشته و پنج نظامی اسراییلی زخمی شدند.
در حال حاضر حماس و اسرائیل متعهد به آتش بسی هستند که نوامبر 2012 با میانجیگری مصر به دست آمد و به هشت روز درگیری دو طرف پایان داد.

49261

کد N23717

وبگردی