آفتاب

البشیر: سال 2014 سال صلح و امنیت برای سودان است

البشیر: سال 2014 سال صلح و امنیت برای سودان است

رئیس جمهوری سودان تاکید کرد که سال 2014 سال صلح و امنیت در تمامی مناطق سودان و سالی سخت برای شورشیان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الحیات، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در جمع برخی از معاونان و وزرای جدید این کشور در کاخ ریاست جمهوری اعلام کرد: سال 2014 سال صلح و امنیت در تمامی مناطق کشور و سالی سخت برای شورشیان در "دارفور" و "کردفان جنوبی" خواهد بود.

البشیر با اشاره به پاکسازی کردفان جنوبی از شورشیان تاکید کرد: ارتش سودان در تمامی مناطق پیروزی‌های زیادی را در مقابله با شورشیان به دست آورده‌ است.

وی با ابراز نگرانی از حوادث سودان جنوبی، آفریقای مرکزی، مصر و لیبی تاکید کرد: سودان از طریق حمایت از این کشورها نقش مثبتی را در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا می‌کند و این چیزی است که در راستای تقویت همکاری‌ها و حفظ منافع مشترک صورت می‌پذیرد.

البشیر تاکید کرد: معاونان و وزرایی که از قدرت کناره گیری کردند، خواهان تغییر و دگرگونی بودند و ما همچنان با آن‌ها مذاکره و گفت‌وگو می‌کنیم.

البشیر خاطرنشان کرد: ما خواهان جوانانی پویا و کارآمد برای آینده سودان هستیم تا رئیس جمهوری آینده بتواند با کمک‌ آن‌ها صلح و امنیت را در این کشور برقرار و خواسته‌های ملت سودان را برآورده کند.

تحلیلگران در خارطوم این اظهارات عمر البشیر در خصوص رئیس جمهوری آتی را تصمیم وی برای شرکت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری آینده دانستند.

انتهای پیام

کد N23559

وبگردی