آفتاب
با هدف ترویج صلح و مبارزه با خشونت

«مرکز مطالعات صلح و حل منازعات» تشکیل می‌شود

«مرکز مطالعات صلح و حل منازعات» تشکیل می‌شود

«مرکز مطالعات صلح و حل منازعات» با هدف مبارزه با خشونت، همچنین ترویج صلح و ارائه تصویری صحیح از دین اسلام در جهان، تشکیل می‌شود.

«مرکز مطالعات صلح و حل منازعات» با هدف مبارزه با خشونت، همچنین ترویج صلح و ارائه تصویری صحیح از دین اسلام در جهان، تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با همفکران خود که عمدتاً از حامیان دولت فعلی محسوب می‌شوند، درصدد ایجاد یک مرکز مطالعات صلح در تهران هستیم.

این استاد حقوق دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، تاکید کرد که این مرکز یک سازمان غیردولتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه "دبیرخانه موقتی مرکز مطالعات صلح اکنون تشکیل شده است"، افزود: ما در حال تهیه اساسنامه این مرکز هستیم و بعد از طی مراحل قانونی، این مرکز را به صورت رسمی افتتاح می‌کنیم.

رهامی افزود: کسانی که مایل به همکاری با این مرکز هستند، می‌توانند از طریق ایمیل [email protected] ارتباط برقرار کنند.

این استاد حقوق دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران دولت آقای خاتمی که موضوع مبارزه با خشونت مطرح شد، ما درصدد تشکیل مرکز مطالعات صلح در قم بودیم و حتی اساسنامه آن را هم ارائه کردیم اما پس از پایان دولت و همچنین پایان وزارت آقایان معین و توفیقی، این طرح نیز متوقف شد.

وی در پایان، هدف از فعالیت این مرکز را مبارزه با خشونت‌گرایی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر مسلمانان به عنوان افرادی خشونت‌گرا در جهان معرفی شده‌اند؛ البته طالبان و سایر گروه‌های تندرو نیز در ارائه چهره خشونت‌آمیز از جهان اسلام مؤثر بوده‌اند. تلاش ما این است که تصویر صحیحی از دین اسلام معرفی کنیم و با دعوت از کشورهای دیگر، در جهت مقابله با خشونت و ارائه چهره‌ای صلح‌آمیز از دین اسلام اقدامات عملی انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N23424

وبگردی